ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:24 | جولای09 تهران

ایران ذخایر بزرگ گاز در دریای عمان کشف کرد

تاریخ: 07:09, 26-04-2016.

تهران. سه شنبه، 26 آوریل 2016  میلادی برابر با 7 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت ایران از وجود منابع بزرگ اثبات شده هیدرات های گازی در دریای عمان خبر داد که در زیر آنها لایه های متعارف گازی نیز وجود دارد.
بنا بر این گزارش، محمدرضا کمالی در نشست خبری گفت: طرح شناسایی ذخایر شیل های گازی در استان لرستان حدود 47 درصد پیشرفت داشته و وجود منابع غیرمتعارف گازی در آن اثبات شده است.
وی افزود: خوشبختانه پتانسیل بسیار بالایی برای شیل های نفتی و گازی در ایران وجود دارد.
کمالی با بیان اینکه هنوز میزان این ذخایر مشخص نشده است، ادامه داد: این فعالیت ها از طریق همکاری با دانشگاه آخن آلمان انجام شده است و دانش فنی مربوط به شناسایی منابع شیل نفت و گاز به داخل کشور منتقل می شود.
وی گفت: طرح مروارید خلیج فارس برای بررسی ساختارهای زمین شناختی در منطقه خلیج فارس 90 درصد پیشرفت دارد و در آن با دانشگاه های معتبر دنیا همکاری می شود.
کمالی افزود: طرح پژوهشی دیگر، شناسایی ساختارهای زمین شناختی در دشت اروندان در استان خوزستان است که در آن میدان های بزرگ نفتی ایران جای گرفته است و این طرح حدود 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: طرح دیگری نیز برای بررسی وضعیت زمین شناختی منطقه کپه داغ در مرز ترکمنستان انجام شده است که براساس آن ارتباط مخازن انرژی ایران و ترکمنستان اثبات می شود.
رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت ایران گفت: موافقت نامه ای نیز پارسال برای ازدیاد برداشت میدان نفتی اهواز امضا شد که در حال اجراست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: