ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:29 | جولای09 تهران

سومین نشست همکاری بندری و دریایی ایران و پاکستان در تهران

تاریخ: 08:05, 26-04-2016.

تهران. سه شنبه، 26 آوریل 2016  میلادی برابر با 7 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سومین نشست کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی ایران و پاکستان درتهران و به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزارشد.
بنا بر این گزارش، بر اساس یادداشت تفاهم نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، سومین نشست کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی دو کشور درتهران و به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی ایران برگزارشد.
ارائه متن پیش نویس یادداشت تفاهم های ایمنی و آتش نشانی، شناسایی گواهینامه های شایستگی دریانوردان و همچنین شناسایی سفرهای نزدیک به ساحل از سوی طرف ایرانی به طرف پاکستانی، ارائه متن پیش نویس یادداشت تفاهم در زمینه برقراری خدمات شناورهای باری- مسافری (فری سرویس) از سوی طرف پاکستانی به طرف ایرانی، تاکید بر اجرایی سازی یادداشت تفاهم های خواهرخواندگی منعقده بین بنادر شهیدرجایی و کراچی و بنادر چابهار و گوادر، بررسی و پیگیری یادداشت تفاهم پیشنهادی طرف ایرانی در زمینه جستجو و نجات دریایی، مذاکره درخصوص تاسیس خط کشتیرانی مسافری بین دو کشور، دعوت از طرف پاکستانی جهت حضور در مانور ملی جستجو و نجات دریایی سال 2016 در ایران از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
هیئت پاکستانی در این سفر ضمن بازدید از تاسیسات و امکانات بندر چابهار با مسئولان این بندر دیدار کردند.
یادداشت تفاهم نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در آذرماه 1393  در شهر اسلام آباد پاکستان به منظور گسترش و توسعه روابط بندری و دریایی منعقد شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: