دیدار ظریف با معاون رئیس جمهور اروگوئه

تاریخ: 09:07, 26-04-2016.

تهران. سه شنبه، 26 آوریل 2016  میلادی برابر با 7 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با معاون رئیس جمهور اروگوئه: روابط دو جانبه می تواند با گسترش رایزنی های تجار، صاحبان صنایع دو کشور افزایش یابد.
بنا بر این گزارش، به نقل از بخش دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه ایران، آقایان رائول سندیک معاون رئیس جمهور و رئیس مجلسین سنا و نمایندگان اروگوئه و ظریف، وزیر امور خارجه ایران بعد از ظهر دیروز در تهران راه های تحکیم مناسبات دوجانبه ومسائل منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
آقای محمد جواد ظریف با اشاره به چشم انداز روابط دو کشور خطاب به معاون رئیس جمهور اروگوئه اظهار داشت: روابط دو کشور همواره دوستانه و حسنه بوده است، امیدواریم سفر جنابعالی، زمینه ساز گسترش مناسبات دو جانبه در تمامی عرصه ها گردد.
وزیر امورخارجه ایران با تشریح ضرورت های جدید درعرصه های دو جانبه و چند جانبه در پرتو نقش برجسته وسازنده جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه و همچنین موقعیت اروگوئه بعنوان عضو غیردائم شورای امنیت گفت: تهران و مونته ویدئو می توانند، رایزنی های مستمر خود را در خصوص تحولات و مسائل منطقه ای و بین المللی ارتقا بخشند.
ظریف خاطر نشان ساخت: روابط دو جانبه می تواند با گسترش رایزنی های تجار، صاحبان صنایع دو کشور افزایش یابد ودراین چهارچوب روابط و مراودات مالی و بانکی حائز اهمیت فراوان دارد.
وزیر امور خارجه با تشریح زمینه های جدید همکاری های دو کشور خطاب به معاون رئیس جمهور اروگوئه اظهار داشت: مسئولیت های جنابعالی در دو حوزه اجرایی و قانون گذاری، امکان تعمیق همکاری های دوجانبه را در عرصه های قوای اجرایی و پارلمانی دوچندان می سازد.
محمد جواد ظریف با اشاره به دیدگاه های مشترک در عرصه جهانی اظهار داشت: ما در وزارت امور خارجه قائل به تعمیق مناسبات همه جانبه با کشورهای آمریکای لاتین هستیم و در گام اول با رفع مشکلات بانکی، فضای گسترده ای برای ارتقای همکاری های اقتصادی دو کشور گشوده خواهد شد.
رائول سندیک معاون رئیس جمهور و رئیس مجلس سنا و نمایندگان اروگوئه نیز اظهار داشت: تحولات و پیشرفت های زیادی نسبت به گذشته در جمهوری اسلامی ایران رخ داده است وتحریم ها موجب پایداری و موفقیت های شگرفی در جمهوری اسلامی شده ا ست و عملاً رویکرد گسترش صادرات غیر نفتی ایران در نتایج این پایداری ها، شکل گرفته شده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس مجلسین سنا و نمایندگان اروگوئه خاطر نشان ساخت: ما در دوره تحریم ها، حامی جمهوری اسلامی ایران بوده ایم و اینک نیزدر شرایط اجرای برجام امیدواریم با چشم اندازهای جدید در راستای منافع مشترک و گسترش همه جانبه، گام های موثری رابرداریم.
سندیک در خصوص برنامه های اروگوئه برای پیشرفت مناسبات دو کشور گفت: ما با مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران به توافق رسیدیم که به زودی کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف فعال سازی مراودات فی مابین و ایجاد سازوکار بانکی وتقویت تبادلات بهداشتی، مواد غذایی، انرژی و ورزشی را در دستور کار قرار داده ایم.
معاون رئیس جمهور و رئیس مجلسین سنا ونمایندگان اروگوئه با تشریح آخرین تحولات بین المللی در عرصه فقر و نابرابری ها و چالش های محیط زیست و مشکلات متنوع بشریت افزود: جوامع انسانی با گرسنگی، فقر و بروز آلودگی ها در محیط زیست و آثار منفی آن بر زیست انسانی با مخاطرات جدی روبرو می باشد.
سندیک با تبیین مشکلات ناشی از کاهش قیمت نفت اظهار داشت: کاهش قیمت نفت بر اساس سیاست های حساب شده ای انجام گرفته و این امر موجب آسیب های شدیدی بر توسعه اقتصادی وبروز بحران های اجتماعی بویژه برای استقلال و حاکمیت ملی کشورهای مستقل بهمراه داشته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: