ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:20 | سپتامبر20 تهران

گسترش همکاری های نفت و انرژی ایران و سوئد

تاریخ: 07:50, 25-04-2016.

تهران. دوشنبه، 25 آوریل  2016 میلادی برابر با 6 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر نفت ایران گفت: هر چند روابط ایران و سوئد درحوزه های فناوری و دیگربخش ها عادی بود اما این فعالیت ها در حوزة نفت و انرژی و بطور خاص درحوزة نفت محدود بوده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، بیژن زنگنه در دیدار با ابراهیم بایلان وزیر انرژی سوئد با اشاره به همکاری های خوب دو کشور در حوزة برق و حضور مثبت شرکت "آی سی آی"  درگذشته ، و شرکت " آ ب آ " در شرایط فعلی بر علاقمندی ایران به داشتن روابط دراز مدت براساس تأمین منافع دوطرف تأکیدکرد.
وزیر انرژی سوئد نیز از آمادگی شرکتهای سوئدی برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف انرژی ایران خبر داد.
ابراهیم بایلان بعد از ظهر شنبه چار اردیبهشت پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در این دیدار چند شرکت بزرگی سوئدی که سابقه همکاری در ایران را دارند و هم اکنون نیز در ایران هستند، او را همراهی می کنند، گفت: محصولات شرکت های سوئدی با کیفیت بالایی تولید می شود اما مسائل زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی از اهمیت بالایی برای شرکت های سوئدی برخوردار است.
وی یکی از دلایل موفقیت سوئد در عرصه بین المللی در داشتن جایگاه اقتصادی و رفاهی را توجه به توسعه پایدار دانست و افزود: سوئد بویژه در مسائل محیط زیست و مسئولیت اجتماعی بر توسعه پایدار تاکید داشته است.
وزیر انرژی سوئد درباره این که ایران قصد دارد سطح تولید خود را به سطح پیش از تحریم ها برساند، افزود: اگرچه سوئد تولید کننده نفت نیست و مصرف کننده آن است اما ما شرکت های بزرگ، متوسط و کوچکی داریم که در این بخش فعال هستند.
بایلان افزود: شرکت های سوئدی بسیار مشتاق هستند که علاوه بر داشتن روابط بهتر با شرکت های ایرانی، در بخش سرمایه گذاری نیز حضور پیدا کنند.
وزیر انرژی سوئد درباره این که آیا شما برنامه ای برای خرید نفت از ایران دارید، تصریح کرد: خرید نفت در سوئد بر عهده بخش خصوصی این کشور است و دولت در این زمینه تصمیم گیری نمی کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: