ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:39 | سپتامبر20 تهران

برگزاری جام جهانی کوچک برای کودکان بیمار صعب العلاج در ایران

تاریخ: 09:11, 25-04-2016.

تهران. دوشنبه، 25 آوریل  2016 میلادی برابر با 6 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مسابقات نمادین فوتبال با مشارکت اهالی بهداشت، پیشکسوتان ورزش و هنرمندان عرصه کودک در حضور بیش از 2 هزار تماشاگر با هدف ایجاد امید و نشاط در کودکان بیمار برگزار شد.
بنا بر این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت مرکز طبی کودکان "دومین جام جهانی کوچک" با هدف ایجاد روحیه امید و نشاط در کودکان بیمار برگزار شد.
دکتر جعفریان افزود: در این دوره از مسابقات پنج تیم رقابت کردند که تیم مرکز طبی کودکان موفق به برتری قاطع در مقابل تیم های فوتبالیست های پیشکسوتان، هنرمندان عرصه کودک، دانشمندان بین المللی و تیم هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران در حاشیه مراسم فوتبال نمادین مرکز طبی کودکان گفت: فعالیت های سیاسی برای دانشجویان خوب است، اما آنچه ضروری تر است فعالیت های اجتماعی است.
دکتر هاشمی افزود: اینگونه مراسم بیشتر برای ایجاد شادی و نشاط در محیط بیمارستان و برای بچه هایی است که مبتلا به بیماری هستند، ضمن اینکه همکاران ما با اهتمام به ورزش علاوه بر ایجاد نشاط، فرهنگ سازی نیز می کنند که امیدواریم گسترش پیدا کند.
وزیر بهداشت ایران گفت:  یک بخش کار ما در وزارت بهداشت پرداختن به سلامت روح و روان جامعه به‌خصوص برای کودکانی است که دچار بیماری‌های صعب العلاج هستند و خود و خانواده های آنان با عوارضی همچون افسردگی مواجه‌اند.
وی افزود: این کارها خیلی کمک می کند و اگر مستمر باشد یعنی صرفاً به حضور همکاران ما که بسیار گرفتار هستند، ختم نشود و مسئولان بیمارستان ها به ویژه اِن جی اوها و سازمان های مردم نهاد نیز حضور مستمر پیدا کنند.
دکتر هاشمی گفت: ما نیز قبل از انقلاب ازجمله کارهایی که در دوران دانشجویی انجام می دادیم حضور در چنین محیط هایی بود و امیدواریم دانشجویان روز به روز توجه بیشتری به فعالیت های اجتماعی داشته باشند.
وزیر بهداشت در پایان با اشاره به هفته سلامت از همکارانش و انجمن های مردم نهاد که برای مراقبت بیشتر از سلامت مردم تلاش می کنند تشکر کرد.
در پایان این مراسم تیم مرکز طبی کودکان با بازیکنان خردسالش توانست از مصاف دیگر رقبا عبور و مدال های قهرمانی و جام جهانی کوچک را از دستان وزیر بهداشت دریافت کند.
اولین مسابقه جام جهانی کوچک همزمان با مسابقات جام جهانی 2014 برگزار شده بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: