ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:32 | مه19 تهران

ایران به طرح جهانی ایتر می پیوندد

تاریخ: 02:53, 22-04-2016.

تهران. جمعه، 22 آوریل  2016 میلادی برابر با 3 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نمایندگان سازمان انرژی اتمی ایران و فرانسه در نشست هایی که در مقر سازمان ملل در وین برگزار شد درباره پیوستن ایران به طرح ایتر گفتگو کردند.
بنا بر این گزارش، دکتر حسین خلفی معاون سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرنگار تلویزیون دولتی ایران در وین گفت: این طرح یک طرح بزرگ بین المللی است که از سوی جامعه جهانی اجرا می شود و هدف ان تامین آینده انرژی دنیا خواهد بود.
وی افزود: در این طرح هفت کشور از جمله فرانسه از طرف اتحادیه اروپا؛ آمریکا؛ چین، ژاپن، روسیه و کره شرکت دارند و پس از توافق برجام یکی از بندهای توافق؛ پیوستن ایران به این طرح بوده که مورد حمایت قرار گرفته است.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه مذاکرات مقدماتی در این زمینه انجام شده است گفت: سال گذشته کارشناسان آژانس و مسئولان این طرح از قابلیت ها و توانمندی های همکاران و همچنین تسهیلاتی که در این زمینه در ایران وجود دارد دیدن  کردند.
وی افزود: این هفته ما جلسات مختلفی با سازمان انرژی اتمی فرانسه داشتیم و درباره طرح های مشترکی که می توانیم بطور دوجانبه انجام دهیم گفتگو شد. همچنین با مدیرعامل طرح ایتر که در جلسات چند روز گذشته نیز حضور داشت مذاکراتی در خصوص چگونگی پیوستن ایران به این طرح بزرگ بین المللی انجام شد.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران افزود: برجام این فرصت را برای ما بوجود آورده که به این طرح بین المللی بپیوندیم. البته ما برای مسئولان ایتر و آژانس مشخص کردیم که هدف ما از پیوستن به این طرح ایجاد ظرفیت؛ بالابردن قابلیت ها و توانمندی های داخلی است که با توانمندی نیروی انسانی که در کشور داریم و همچنین توانایی هایی که عزیزان ما در صنعت هسته ای کسب کردند می توانیم نقش اساسی در این طرح ایفا کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: