ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:04 | جولای05 تهران

امیرعبداللهیان با دستیار دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد

تاریخ: 02:13, 21-04-2016.

تهران. پنج شنبه، 21 آوریل  2016 میلادی برابر با 2 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، خانم ویرجینیا گامبا دستیار دبیرکل سازمان ملل و رئیس تیم تحقیقات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمایی جهت شناسایی و معرفی عاملین کاربرد سلاح های شیمایی در سوریه با امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، امیرعبداللهیان در این دیدار تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی و براساس اعتقادات دینی و مذهبی خود هرگونه استفاده از سلاح های کشتار جمعی از جمله سلاح های شیمیایی را محکوم و حرام می داند. رژیم اسرائیل با داشتن زرادخانه های اتمی و شیمیایی خطر اصلی در منطقه به شمار می رود .
وی با تشریح تلاش های ایران در رایزنی به دولت سوریه جهت اجرای تعهدات بین المللی خود برای پیوستن به کنوانسیون سلاح شیمیایی تاکید کرد: حمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست های اصولی خود آمادگی کمک به تیم تحقیقات مشترک جهت شناسایی و معرفی عاملین کاربرد سلاح های شیمیایی را دارد.
معاون وزیر امور خارجه ایران با اشاره به استفاده گروه های تروریستی از سلاح های شیمیایی در سوریه و عراق، بر لزوم مقابله جدی جامعه بین المللی با این گروه ها تاکید کرد و افزود در حالی که دولت سوریه در قبال موضوع خلع سلاح شیمیایی مسئولانه برخورد کرد متاسفانه گروه های تروریستی و گروه های مسلح غیر مسئولانه در سوریه اقدام به کاربرد گازهای سمی و شیمیایی می نمایند و جامعه جهانی اقدام موثر در این رابطه به عمل نیاورده است .
خانم گامبا نیز با تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ماموریت خود توضیحاتی در خصوص شرایط لازم برای موفقیت، دستیابی و بررسی اطلاعات در خصوص کاربرد سلاح های شیمیایی ارائه و اظهار داشت: در این راستا تیم تحقیقات مشترک، از همه کشورهای عضو سازمان ملل و از جمهوری اسلامی ایران خواستار کمک می باشد.
وی با تقدیر از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در قبال حل بحران سوریه از کمک این کشور در مبارزه با تروریسم و تقویت روند سیاسی در سوریه قدردانی کرد و از نقش مهم ایران به عنوان یکی از کشورهای فعال و تاثیرگذار عضو سازمان منع سلاح های شیمیایی یادکرد .
در ادامه گفتگوها خانم گامبا در مورد عملکرد و برنامه های آتی تیم تحقیقاتی مشترک توضیحاتی ارائه کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: