ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:06 | جولای05 تهران

نماینده سازمان ملل از مرز دوغارون تایباد ایران بازدید کرد

تاریخ: 07:56, 20-04-2016.

تهران. چهارشنبه، 20 آوریل  2016 میلادی برابر با 1 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دستیار کمیسرعالی پناهندگان سازمان ملل از خدمات ایران به پناهندگان افغانی تجلیل کرد
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، دستیار کمیسرعالی پناهندگان سازمان ملل دیشب در حاشیه بازدید از مرز دوغارون تایباد در خراسان رضوی گفت: خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان خارجی قابل تجلیل است.
جورج اوکا اوبو، با اشاره به سفرهای اخیر خود به کشورهای افغانستان و پاکستان افزود: خدماتی که در ایران به پناهندگان افغانستانی ارائه می شود به هیچ عنوان با خدمات ارائه شده در دیگر کشورها قابل مقایسه نیست و باید از مسئولان ایرانی قدردانی کرد.
او به عنوان نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان و اتباع خارجی هدف اصلی سفرش به ایران را ابلاغ پیام تشکر به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
دستیار کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: روند بازگشت اتباع افغانستان از ایران به وطن خود مطلوب نیست و ثبات بخشیدن به برنامه های بازگشت مهاجرانی که هنوز در داخل ایران هستند از مهمترین برنامه های این کمیساریا است.
مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان اتباع خارجی از مهمترین خدماتی است که دولت ایران به دستور رهبر معظم انقلاب به پناهندگان ارائه کرده است.
محمد عجمی تمدید مدارک اقامتی پناهندگان، عقد قرارداد بیمه سلامت برای پناهندگان دارای شرایط و بررسی برنامه های معیشتی و اشتغال پناهندگان را از مهمترین برنامه های امسال اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی خراسان رضوی برشمرد.
وی گفت: هم اکنون 150 هزار پناهنده خارجی دارای کارت اقامت رسمی در خراسان رضوی اقامت دارند و حدود 40 هزار تبعه خارجی نیز دارای روادید 6 ماهه هستند که تحت حمایت های قانونی قرار دارند.
فرماندار تایباد هم گفت: مرز دوغارون به عنوان تنها معبر رسمی ورود و خروج اتباع کشور افغانستان است که هم اکنون روزانه هزار و 500 نفر به صورت داوطلبانه از این مرز وارد دو کشور ایران و افغانستان می شوند.
حسین شرافتی راد افزود: مرزهای این شهرستان در امنیت کامل است و با وجود مرزداران غیور در این نقطه از کشور مرز دوغارون برای هرگونه تردد غیر مجاز، ناامن است.
دستیار کمیسرعالی پناهندگان سازمان ملل در راس هیاتی از طریق افغانستان وارد مرز دوغارون شهرستان تایباد در خراسان رضوی شد و از مرز دوغارون، مرکز آموزش پیش آگاهی از خطرات مین و کلینیک بهداشتی درمانی اتباع خارجی بازدید کرد.
شهرستان تایباد در مرز شرقی ایران قرار دارد و با افغانستان هم مرز است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: