ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:37 | جولای08 تهران

جمهوری چک برای سرمایه گذاری در شرق ایران اعلام آمادگی کرد

تاریخ: 04:00, 19-04-2016.

تهران. سه شنبه، 19 آوریل 2016  میلادی برابر با 31 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هیأت تجاری جمهوری چک، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در بخش معادن خراسان جنوبی در ایران اعلام کرد.
معاون وزیر امور خارجه چک که روز گذشته به همراه هیأت تجاری بازرگانی این کشور در نشست همکاری های اقتصادی ایران و چک شرکت کرد، گفت: پس از شیراز و اصفهان، خراسان جنوبی سومین مقصد ما برای سرمایه گذاری است و این استان از ظرفیت های خوبی در بخش معدن برخوردار است.
آقای مارتین تلاپا افزود: آماده ایم تا در بخش های استخراج و فرآوری و ماشین آلات معدنی و کشاورزی، در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی چک هم با اشاره به سابقه روابط تجاری ایران و چک گفت: پارسال با تلاش دو طرف، این همکاری ها 45 درصد افزایش داشت و تلاش می کنیم همکاری ها، امسال افزایش بیشتری یابد.
ایلیا ماژیک افزود: آماده ایم در بخش تولید قطعات هواپیما و ماشین های سنگین و کشاورزی در ایران سرمایه گذاری کنیم.
وی با بیان اینکه ایران و به ویژه خراسان جنوبی با وجود همجواری با افغانستان از امن ترین نقاط دنیاست گفت: امیدواریم با برداشتن تحریم ها گام های عملی تری برای افزایش مبادلات تجاری با این کشور و استان برداریم.
گروه تجاری جمهوری چک همچنین با استاندار خراسان جنوبی دیدار کردند.
وجه الله خدمتگزار در این دیدار گفت: وجود دو و نیم میلیون تن ذخایر معدنی در خراسان جنوبی و تولیدات صنایع دستی و کشاورزی در زمینه های تجاری، صنعتی و معدنی در این استان، فرصت های خوبی برای همکاری تجاری با دیگر کشورهاست.
وی افزود: بیش از یک سوم صادرات کشور افغانستان از طریق خراسان جنوبی انجام می شود که تجار چک می توانند در این زمینه همکاری داشته باشند.
هیأت 25 نفره تجاری بازرگانی کشور چک تا چهارشنبه مهمان خراسان جنوبی است و بازدید از آثار تاریخی، منطقه وِیژه اقتصادی و معادن زغال سنگ طبس از برنامه های این هیأت است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: