ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:35 | مه02 تهران

وزیر ارشاد ایران از کارشکنی عربستان برای اعمال حج خبر داد

تاریخ: 06:05, 19-04-2016.

تهران. سه شنبه، 19 آوریل 2016  میلادی برابر با 31 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از کارشکنی عربستان در باره حج تمتع خبر داد.
بنا بر این گزارش، علی جنتی در جمع خبرنگاران در حاشیه صبحانه کاری اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران افزود: هیئتی را برای مذاکره درخصوص حج تمتع امسال به عربستان فرستادیم و با جدیت هم پیگیری می کنیم که بتوانیم زائران را به مکه مکرمه اعزام کنیم.
وی گفت: متاسفانه در چند ماه گذشته دولت عربستان کارشکنی کرد زیرا مسئولان حج باید به آنجا می رفتند و قرارداد امضا می کردند اما برای این هیئت روادید صادر نکردند.
جنتی افزود: تا آنجا که بنده اطلاع دارم آن‌ها با مسائل مختلفی که ما مطرح کرده ایم، برخورد منفی داشته اند. در حمل و نقل هوایی کارشکنی می کنند تا هواپیماهای ما نتوانند زائران را منتقل کنند.
جنتی افزود: درباره روادید نیز کارشکنی می کنند و ما گفتیم اگر دولت سوئیس حافظ منافع شما در ایران است، باید در ایران روادید صادر کند.
وی گفت: دولت عربستان اصرار دارد که روادید در کشور ثالثی صادر شود و این به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.
وزیر ارشاد ایران اضافه کرد: برخوردهایی نیز در گذشته داشتند که بسیار توهین آمیز و تحقیر آمیز بوده است و ما به هیچ وجه نمی پذیریم.
جنتی افزود: سازمان حج و زیارت را موظف کردیم که همه شرایط ما را به مقامات عربستانی بگویند و آن‌ها باید شرایط ما را بپذیرند تا این حج انجام شود و نباید بیش از این کارشکنی کنند.
وزیر ارشاد ایران گفت: ما علیرغم آنکه زمان را از دست داده ایم تلاش و پیگیری می کنیم و اگر مقامات عربستان همراهی کنند حج را برگزار می کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: