ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:11 | مه02 تهران

رئیس جمهور کره جنوبی به ایران سفر می کند

تاریخ: 08:59, 19-04-2016.

تهران. سه شنبه، 19 آوریل 2016  میلادی برابر با 31 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دفتر پارک گئون های رئیس جمهور کره جنوبی  اعلام کرد وی نخستین رئیس جمهور کره جنوبی خواهد بود که ماه آینده به ایران سفر می کند.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، این سفر در حالی انجام می شود که سئول به دنبال بازارهای جدید برای رونق دادن به بازار صادرات خود و جبران کاهش شدید  درآمدهای خود از بخش صادرات است.
سفر یکم تا سوم ماه مه پارک گئون های به ایران در حالی انجام می شود که تنها چند ماه از موافقت نامه بین تهران و قدرت های جهان ( آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان ) و لغو تحریم ها علیه ایران در ازای اعمال محدودیت هایی بر برنامه هسته ای این کشور می گذرد.
کره جنوبی مایل به تقویت روابط تجاری با دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه (غرب آسیا) است.
پیش بینی می شود پارک گئون های در سفر به ایران چند موافقت نامه همکاری از جمله در بخش شیمیایی و نیروگاه های برق، زیرساخت و فناوری اطلاعات امضا کند.
سفر پارک گئون های به ایران نخستین سفر یک رئیس جمهور کره جنوبی به این کشور از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور از سال 1962 تاکنون به شمار می رود.
بنا بر گزارش دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، گفتگو درباره اوضاع در شبه جزیره کره نیز بخشی از مذاکرات پارک گئون های با حسن روحانی همتای ایرانی وی در تهران خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: