ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:15 | جولای08 تهران

دیدار ظریف با وزیر خارجه ونزوئلا در تهران

تاریخ: 09:02, 18-04-2016.

تهران. دوشنبه، 18 آوریل  2016 میلادی برابر با 30 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، خانم دلسی رودریگرز وزیر امور خارجه ونزوئلا عصر روز گذشته با وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره راه های گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل مورد اهتمام دو طرف گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف در این دیدار با ارزیابی وضع روابط دو کشور گفت: ما در شرایط سخت با ونزوئلا روابط خوب و حسنه ای داشته ایم و آمادگی داریم در آینده مناسبات دو جانبه را بیش از پیش در چارچوب منافع مشترک گسترش دهیم.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به شرایط دوران تحریم افزود: ما در دوره تحریم ها، با مشکلات زیادی در زمینه نفت، مواجه بوده ایم و در شرایط فعلی در صدد اعاده ظرفیت عادی گذشته مان هستیم.
آقای ظریف با ابراز امیدواری نسبت به انجام سفر خود در آینده نزدیک به ونزوئلا و کشورهای آمریکای لاتین گفت: به زودی با همتای ونزوئلایی خود در زمینه ظرفیت های جدید مناسبات دو کشور رایزنی بیشتری خواهیم داشت.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به همکاری های مشترک تهران و کاراکاس در مجامع بین المللی افزود: باید همکاری های نزدیک و سازنده دو کشور در مجامع بین المللی، از جمله با هدف فعال سازی هرچه بیشتر جنبش عدم تعهد فزونی یابد.
وزیر امور خارجه با تشریح زمینه های مختلف همکاری های دو جانبه در حوزه های دارویی و اجرای پروژه های مورد علاقه و همکاری های بانکی، رایزنی هرچه بیشتر شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی را گشایشگر فرصت های جدید بین دو کشور ارزیابی کرد و گفت: بر همین اساس هیاتی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی وی را در سفر به ونزوئلا و دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین همراهی خواهند کرد.
خانم دلسی رودریگرز وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز با دعوت مجدد و ابراز خرسندی از انجام هر چه سریع تر سفر وزیر امورخارجه ایران به کاراکاس گفت: ما منتظر سفر جنابعالی به ونزوئلا هستیم.
وی افزود: ما اینک با هیئت اقتصادی همراه شامل وزیر نفت و معاون رئیس جمهور ونزوئلا به تهران آمده ایم و امیدواریم در این سفر بتوانیم راه های گسترش مناسبات دوجانبه را بویژه در عرصه های جدید مورد بررسی قرار دهیم.
وزیر امور خارجه ونزوئلا در خصوص تحولات حوزه نفت  گفت: رایزنی ونزوئلا با اعضای اوپک همواره مبتنی بر این رویکرد بوده که این حق ایران است که سقف تولید خود را به طور طبیعی به سهمیه سابق برساند.
خانم دلسی رودریگرز افزود: ما آمادگی داریم که همکاری های دارویی و بانکی،گشایش خطوط اعتباری و همکاری در زمینه معدن را در دوره جدید روابط گسترش دهیم و در خصوص همکاریهای بین المللی به ویژه در جهت فعال سازی جنبش غیر متعهدها رایزنیهای فیمابین را فزونی بخشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: