ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:16 | سپتامبر20 تهران

سفر رئیس کل بانک مرکزی ایران به آمریکا

تاریخ: 03:54, 15-04-2016.

تهران. جمعه، 15 آوریل  2016 میلادی برابر با 27 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس کل بانک مرکزی در راس هیئتی متشکل از معاونت های ارزی و اقتصادی این بانک برای شرکت در نشست بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به آمریکا سفر می کند.
بنا بر این گزارش، نشست مشترک صندوق بین المللی پول و گروه بانک جهانی همه ساله در دو نوبت و با حضور روسای کل بانک های مرکزی و وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو برگزار می‌شود.
نشست بهاره در اواخر فروردین و نشست پائیزه (سالانه) به طور معمول در اواسط مهر در واشنگتن برگزار و هر سه‌سال یک بار نیز یکی از کشورهای عضو به عنوان میزبان نشست سالانه تعیین می‌شود.
در نشست بهاره امسال نیز که ‌در روزهای 15 تا 17 آوریل 2016 (27 تا 29فروردین) برگزار می شود، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه حضور خواهند داشت.
از مهمترین نشست‌های این رویداد، می‌توان به میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، نشست وزرا و روسای کل گروه 24، نشست معاونین گروه 24، نشست کمیته پولی و مالی بین‌المللی و کمیته توسعه اشاره کرد.
حضور مقامات بانکی و اقتصادی کشورها در این نشست فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد، تا ملاقات‌هایی میان روسای کل و سایر اعضای هیات های اعزامی از کشورهای مختلف در جهت افزایش ارتباط و همکاری‌های بانکی و اقتصادی بین کشورها انجام شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: