دیدار و گفتگوی وزیر اقتصاد آلمان با وزیر راه و شهرسازی ایران

تاریخ: 07:48, 14-04-2016.

تهران. پنج شنبه، 14 آوریل  2016 میلادی برابر با 26 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر راه و شهرسازی ایران از مذاکرات بسیار سازنده با زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان خبر داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایران، عباس آخوندی روز چهارشنبه پس از دیدار با گابریل گفت: بنا به دعوت وزیر اقتصاد آلمان سرگرم دیدار از آلمان هستیم.
وی افزود: در دیدار وزیر اقتصاد آلمان از ایران ما درباره طرح های گوناگونی که آلمانی ها می توانند نقشی در آنها ایفا کنند ازجمله در زمینه حمل و نقل، خانه سازی، سیستم راه آهن ، هوانوردی و همچنین جاده سازی گفت و گو کردیم.
آخوندی گفت: ما در برلین نیز به مذاکرات خود در مورد این طرح ها نظیر طرح های بسیار خوب و مهم خط آهن و توسعه بنادر ایران ادامه دادیم.
وزیر راه و شهرسازی ایران ابراز امیدواری کرد قرارداد برخی از این طرح ها هنگام دیدار گابریل وزیر اقتصاد آلمان از ایران نهایی شود.
آخوندی همچنین با مقامات ارشد شرکت های آلمانی از جمله زیمنس، فولکس واگن و برخی مقامات بانکی آلمان ملاقات کرد.
وزیر راه و شهرسازی ایران همچنین دیروز چهارشنبه با الکساندر دوبرینت همتای آلمانی اش و پیتر رامسویر رئیس کمیته اقتصادی و انرژی مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: