تاسیس فروشگاه های زنجیره ای آلمان در ایران

تاریخ: 06:08, 13-04-2016.

تهران. چهارشنبه، 13 آوریل  2016 میلادی برابر با 25 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اووه هولزر قائم‌مقام فروشگاه‌های زنجیره‌ای مترو آلمان (مترو گروپ) از آمادگی سرمایه‌گذاری برای تاسیس 8 فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در تهران خبر داد.
بنا بر این گزارش، هولزر در دیدار با ولی‌ا افخمی‌راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: علاقه‌مند به حضور در بازار ایران هستیم و پیشنهاد ما ایجاد فــــروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ برای تامین نیاز بنگاه‌های بزرگ مواد غذایی، رستوران‌ها و سوپر مارکت‌هاست.
وی افزود: راه‌اندازی فروشگاه‌های مدنظر ما به 22 میلیون یورو بودجه نیاز دارد که برای انجام این کار در ایران این بودجه را در نظر گرفته ‌و آماده سرمایه‌گذاری هستیم .
قائم ‌مقام فروشگاه‌های زنجیره‌ای مترو آلمان با تشریح اهداف شرکت متبوعش مبنی بر ایجاد 8 واحد بزرگ در سطح شهر تهران و گسترش آن به شهرهای بزرگ مانند مشهد، اصفهان و... علاقه‌مندی خود را به سرمایه‌گذاری مشترک مطابق نظر سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد.
وی یادآور شد: ایران دارای بیشترین سوپرمارکت کوچک در جهان است و در صورت حضور در ایران، این آمادگی را داریم که با بخش تولید، عرضه و صادرات مواد غذایی در ایران همکاری کنیم و ضمن ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی ایران، در صادرات کالاهای ایرانی نیز سهیم شویم.
افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این دیدار با اشاره به نگاه دولت یازدهم به توسعه روابط با کشورهای جهان اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت همواره حامی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران بوده و است و ما نیز براساس همین رویکرد از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران حمایت می‌کنیم و در این مسیر گام بر می‌داریم.
افخمی‌راد بر لزوم ایجاد ارتباط مستقیم تجار و بنگاه‌های اقتصادی ایران و آلمان تاکید کرد و گفت: برگزاری نشست‌های رو در رو بین بخش خصوصی دو کشور و رفع مشکلات و موانع تجاری دو جانبه از عوامل ایجاد توسعه پایدار همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و آلمان است.  
وی با اعلام حمایت همه جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران از سرمایه‌گذاری شرکت مترو آلمان در ایران اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با شهرداری تهران در این باره صورت خواهد گرفت تا مناطق مناسب برای سرمایه‌گذاری از طریق شهرداری تهران به اطلاع این شرکت برسد و سازمان توسعه تجارت در این راه از هیچ گونه کمکی دریغ نمی‌کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: