ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:01 | مه20 تهران

پایبندی آمریکا به تعهداتش در اجرای برجام

تاریخ: 09:58, 12-04-2016.

تهران. سه شنبه، 12 آوریل  2016 میلادی برابر با 24 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت از دولت ایران می خواهیم شهروندان آمریکایی را که در این کشور زندانی هستند آزاد کند.
بنا بر این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز دوشنبه با خبرنگاران ضمن تاکید بر این که واشنگتن و تهران فراتر از توافق هسته ای یا همان برنامه ی جامع اقدام مشترک (برجام) هیچ گونه رایزنی دیگری نداشته اند گفت از دولت ایران می خواهیم شهروندان آمریکایی را که در این کشور زندانی هستند آزاد کند.
مارک تونر با اشاره به موضوع تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 روسیه به ایران نیز گفت: از آغاز تحویل این سامانه به ایران آگاه شده ایم. موضع آمریکا در قبال فروش قابلیت های دفاعی پیچیده به ایران روشن است و ما اعتراض کرده ایم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره سفر مقام های شرکت بوئینگ به ایران نیز گفت: آمریکا عضوی از برجام است و بر همین اساس باید به تعهدات محدودی که دارد پایبند باشد و ارائه مجوز برای فروش هواپیماهای تجاری به ایران از جمله این تعهدات است.
مارک تونر افزود: شرکت های تجاری آمریکا تصمیم دارند از فرصت های تازه ای که پس از امضای برجام بوجود آمده است استفاده کنند و قرار نیست دولت راه این شرکت ها را که دارند وارد معامله مجاز با ایران می شوند سد کند. وی فروش موردی هواپیماهای مسافربری و تجاری و لوازم یدکی آنها را به ایران از جمله این فرصت ها خواند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در مورد سوریه گفت: بشار اسد در آینده سوریه هیچ جایگاهی ندارد اما از آنجا که دولت وی بخشی از فرآیند سیاسی است و آمریکا می خواهد حاکمیت ملی را در این کشور سرپا نگهدارد لذا نقش دولت کنونی در انتقال سیاسی قدرت انکارناپذیر است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: