ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:40 | مه18 تهران

آمادگی ایتالیا برای گسترش همکاری های اقتصادی با ایران

تاریخ: 09:12, 08-04-2016.

تهران. جمعه، 8 آوریل  2016 میلادی برابر با 20 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس هیئت اقتصادی ایتالیایی در سفر به تبریز برای افزایش همکاری ها با ایران اعلام آمادگی کرد.
بنا بر این گزارش، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ایران روز گذشته در دیدار هیئت اقتصادی ایتالیایی در تبریز  گفت: در صنایع پتروشیمی، داروسازی، ماشین سازی، تولید مواد غذایی، دفع پسماند و صنایع نساجی توانمندی های خوبی در (استان) آذربایجان شرقی وجود دارد و منطقه آزاد ارس ظرفیت مطلوبی برای همکاری است که آماده بسترسازی برای همکاری شرکت های استان و ایتالیا در همه این زمینه ها هستیم.  
پورمهدی، اجرای طرح های مشترک و استفاده از دانش روز اروپایی در زمینه هتل سازی، ساخت بیمارستان، تصفیه ی آب، مرمت آثار تاریخی بویژه بازار سنتی تبریز و خودروسازی متناسب با استانداردهای اروپایی در تبریز را خواستار شد.
وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه‌های مختلف و تولید محصولات مشترک در استان، گفت: پیش‌شرط حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در استان، ورود تکنولوژی و دانش فنی در کنار ورود کالاها و خدمات است.
رئیس هیئت ایتالیایی نیز گفت: ما از ارزش تاریخی و اقتصادی تبریز باخبریم و شرکت های زیادی داریم که مایل هستند با تبریز که قطب اقتصادی در ایران است، همکاری کنند.
آدولفو اورسون  افزود: بخش گاز، ساخت و ساز هتل و مراکز خرید، ساخت راه آهن و قطار شهری، مهندسی انرژی های تجدید پذیر، ساخت بیمارستان، تصفیه آب، ماشین ابزار، تولید محصولات بهداشتی و دارویی، ماشین آلات کشاورزی، سیمان و سرامیک  و خودرو از زمینه ها برای همکاری با ایران است.
وی با اعلام آمادگی فعالان اقتصادی ایتالیا برای میزبانی از هیئت های اقتصادی تبریز به منظور افزایش همکاری ها و آشنایی بیشتر با توانمندی های یکدیگر، ابراز امیدواری کرد، تا یک ماه آینده که باز هم به ایران خواهیم آمد قراردادها و تفاهم نامه های مختلفی بویژه در زمینه حمل و نقل و بیمه امضا کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: