ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:04 | سپتامبر22 تهران

دیدار قائم مقام وزیر امور خارجه ایران با اشرف غنی

تاریخ: 09:19, 07-04-2016.

تهران. پنج شنبه، 7 آوریل  2016 میلادی برابر با 19 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قائم مقام وزیر امور خارجه ایران بر گسترش روابط  این کشور با همسایگان بویژه افغانستان تاکید کرد..
بنا بر این گزارش، به نقل از بخش دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه ایران، آقای سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه ایران در دیدارهای خود با با رئیس جمهور، بر گسترش، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بویژه در فضای پسا برجام تأکید کرد.
آقای سرمدی که روز چهارشنبه در راس هیاتی  به کابل سفر کرد، در این دیدارها ضمن اشاره به مشترکات دو کشور در عرصه های مختلف دینی، زبانی، تاریخی و فرهنگی اظهار داشت: گسترش و تحکیم روابط با همسایگان بویژه افغانستان جزء اولویت های نخست جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی محسوب می گردد.
قائم مقام وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش همکاری‌ها؛ تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی افغانستان قایل نیست.
محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هم با بیان اینکه روابط دو کشور در حال پیشرفت و گسترش می باشد، اظهار داشت: ایران و افغانستان در سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در توسعه مناسبات  فی مابین داشته و مسئولان دو کشور پیوسته در حال جستجوی راه های تقویت این روابط در تمامی حوزه ها و سطوح می باشند.
رئیس‌جمهور افغانستان همچنین همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور را در سطح بسیار خوبی برشمرد و افزود: تاریخ و فرهنگ مشترک، پیوندهایی ناگسستنی میان دو کشور ایجاد کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: