اعلام آمادگی کمیسیون اتحادیه اروپا برای همکاری با راه آهن ایران

تاریخ: 05:34, 06-04-2016.

تهران. چهارشنبه، 6 آوریل  2016 میلادی برابر با 18 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر کل حمل و نقل کمیسیون اتحادیه اروپا برای همکاری دو جانبه بین ایران و این اتحادیه اعلام امادگی کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن ایران، دیروز با هنریک هولولوئه مدیرکل حمل و نقل کمیسیون اتحادیه اروپا و هیات همراه آن دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار آقایی ضمن معرفی راه آهن ایران و مسیرهای ریلی در حال ساخت و ساخته شده، برقی کردن خطوط و احداث خطو ط تندرو، از چگونگی کمک و حمایت اتحادیه اروپا به راه آهن ایران گفتگو کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ایران درباره اتصال راه آهن این کشور به مرز کشورهای آسیایی و اروپایی به خصوص خرمشهر به عراق، هرات به افغانستان و از طریق ترکمنستان به کشورهای شوروی سابق  و همچنین آستارا به آذربایجان توضیحاتی ارائه داد.
پورسید اقایی گفت: در این سال ها با کشورهای اروپایی زیادی در جهت همکاری های ریلی وارد مذاکره شده ایم که قابل توجه بوده است.
در ادامه این دیدار و مذاکره، مدیر کل حمل و نقل کمیسیون اتحادیه اروپا نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری دو جانبه بین ایران و این اتحادیه، تمایل خود را برای انتقال فناوری و ارائه مشاوره در خصوص پروژه های ریلی و همکاری مشترک در بخش های مختلف ابراز کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: