سفر معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان به شهر کرمان در ایران

تاریخ: 03:24, 06-04-2016.

تهران. چهارشنبه، 6 آوریل  2016 میلادی برابر با 18 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان در راس هیاتی وارد کرمان شد.
بنا بر این گزارش، جمعی از مسئولان ارشد استان کرمان در فرودگاه این شهر از آقای محمد محقق و هیات همراه استقبال کردند. معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان در بدو ورود به فرودگاه کرمان هدف از سفرخود به این استان را دیدار با دوستان ایرانی و شرکت در همایش مشترک دانشجویان ایرانی و افغانی ذکر کرد و گفت: این همایش که تحت عنوان سفره مشترک برگزار می شود، تلاشی در جهت احترام گذاشتن به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و افغانستان است.
آقای محقق در سفر 3 روزه خود به استان کرمان علاوه بر شرکت در همایش سفره مشترک دانشجویان ایران و افغانستان، دفتر کنسولی دانشجویان غیرایرانی در کرمان را هم افتتاح خواهد کرد .
دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان واستاندار کرمان، حضور در نشست رئیسان دانشگاه های استان، دیدار با بازرگانان و فعالان اقتصادی، دیدار با دانشجویان و مهاجران افغانی در کرمان، حضور در مراسم نمازجمعه و بازدید  از برخی اماکن تاریخی استان کرمان از جمله برنامه های معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان خواهد بود. وی که در این چند روز در برنامه های فرهنگی مرتبط با جامعه افغانی های مهاجر در کرمان هم شرکت می کند بامداد شنبه 21 فروردین کرمان را به قصد تهران ترک خواهد کرد. سفیر افغانستان در ایران، آقای محقق را دراین سفر همراهی می کند.
در آستانه آغاز به کار دومین همایش سفره مشترک ایران و افغانستان، نمایشگاهی از مشترکات فرهنگی دو کشور دیروز در دانشگاه شهید باهنر کرمان برپا شد. این نمایشگاه با همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری کرمان تا 20 فروردین‌ در دانشگاه شهید باهنر برگزار می‌شود و شامل غرفه‌هایی از کتاب ها، لباس‌های محلی، غذاهای سنتی و صنایع دستی ایران و افغانستان است .
بسم‌الله خرمی دبیر اجرایی دومین همایش سفره مشترک ایران و افغانستان  هدف از برگزاری این همایش را که از امروز آغاز می شودآشنایی دانشجویان و دیگر افراد جامعه با آداب و رسوم مشترک در ایران و افغانستان دانست و گفت 12 هزار دانشجوی افغان در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند که 500 نفر از آنها در استان کرمان و 50 نفر در دانشگاه شهید باهنر حضور دارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: