نشست همکاری سه جانبه ایران ترکیه و آذربایجان پایان یافت

تاریخ: 02:41, 06-04-2016.

تهران. چهارشنبه، 6 آوریل  2016 میلادی برابر با 18 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نشست همکاری های سه جانبه رامسر با تصویب دو سند مهم به پایان رسید.
بنا بر این گزارش، نشست وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان که به منظور تقویت و گسترش روابط و مسائل منطقه ای بعد از ظهر دیروز در رامسر آغاز و پس از چند ساعت گفتگو عصر دیروز به پایان رسید.
وزیر امور خارجه ایران در پایان این نشست از تصویب دو سند مهم شامل بیانیه اجلاس و برنامه مشترک کاری این سه کشور در دو سال آینده خبر داد.
به گفته دکتر محمد جواد ظریف در بیانیه نشست بر اصول مشترک و همکاری هایی که قرار است این سه کشور در آینده داشته باشند، تاکید شد و سند برنامه مشترک کاری هم شامل توافق بر سر اقداماتی در حوزه های مختلف از جمله ترانزیت، انرژی، فرهنگی، و صلح و امنیت است.
وزیر امور خارجه ایران افزود: تاکید بر مواضع مشترک، رعایت حقوق بین الملل در اجرای صحیح توافقات بین المللی بویژه برجام و تامین و اجرای تعهداتی که این سه کشور در آن عهده دارند، تضمین اتحاد کشورهای اسلامی بویژه در مسائلی که قرار است در نشست پیش روی کنفرانس اسلامی در استانبول مطرح شود، آتش بس و حل و فصل مسالمت آمیز و منطبق بر حقوق بین الملل همچون اختلافات در قره باغ از جمله مسائل مطرح شده این نشست بود.
ظریف همچنین از تشکیل کمیته راهبری با مسئولیت معاونان سیاسی وزرای خارجه سه کشور برای اطمینان از اجرای تصمیمات اتخاذ شده در نشست های قبل و پیش رو خبر داد.
گفتنی است نشست بعدی همکاری های سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان سال آینده در باکوی جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: