ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:45 | جولای04 تهران

مرزبانی ایران به طرف های درگیر مناقشه قره باغ رسماً اخطار کرد

تاریخ: 05:08, 04-04-2016.

تهران. دوشنبه، 4 آوریل  2016 میلادی برابر با 16 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ایران از اخطار رسمی این کشور به طرف های درگیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ خبر داد .
بنا بر این گزارش، سعید شبستری به اصابت سه گلوله انفجاری به نزدیکی یکی از روستاهای شهرستان خداآفرین در استان آذربایجان شرقی ایران اشاره کرد و افزود: در پی این اتفاق، از سوی مرزبانی استان ملاقات مرزی با طرفین درخواست شد و در این ملاقات، دو طرف درگیر بعد از تذکر جدی و اخطار رسمی مرزبانی جمهوری اسلامی، متعهد شدند که چنین اتفاقی تکرار نشود .
وی با بیان این که توصیه ما به طرفین آرامش و خویشتن‌داری است، افزود: در حال حاضر امنیت کامل در مرزهای استان برقرار است و نیروهای مسلح و مرزبانی ایران آماده پاسخ‌ گویی قاطع به هر گونه تعرضی به خاک کشورمان (ایران) هستند.
در جریان این درگیری ها سه گلوله به خاک ایران در شهرستان خداآفرین اصابت کرد که برخورد یکی از آنها با پست برق فشار قوی باعث قطعی برق سه روستای مرزی ایران شد که با تلاش نیروهای امداد برق بعد از یک و نیم ساعت وصل شد.
این حادثه هیچ گونه خسارت مالی و جانی دیگری در بر نداشت .
شهرستان مرزی خدا آفرین با حدود 40 هزار نفر جمعیت در 210 کیلومتری شمال شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی ایران واقع است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: