ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:04 | جولای04 تهران

تولید محصولات کشاورزی ایران در خارج از کشور

تاریخ: 06:13, 04-04-2016.

تهران. دوشنبه، 4 آوریل  2016 میلادی برابر با 16 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر جهاد کشاورزی ایران از کشت محصولات آب بر مورد نیاز کشورش با اجاره زمین های کشاورزی در خارج از ایران خبر داد.
بنا بر این گزارش، محمود حجتی در گفتگو با تلوبزیون دولتی ایران گفت: برخی محصولات کشاورزی بویژه کشت های پاییزه که به آب زیادی نیاز دارند و در میان وبلند مدت مورد نیاز کشور هستند به صورت کشت فراسرزمینی تولید می شوند.
وی با بیان اینکه افزایش تولید این محصولات در اولویت برنامه های توسعه کشور قرار دارد افزود: بیش از 70 درصد ذرت دانه ای و دانه های روغنی مورد نیاز در یک افق قابل قبول در داخل تولید می شود اما بخشی ازآن باید از خارج تامین شود.
وزیر جهاد کشاورزی ایران گفت: در زمینه کشت محصولات مورد نیاز در خارج با کشورهایی از جمله قزاقستان، اوکراین و غنا رایزنی هایی صورت گرفته و موافقت نامه هایی  نیزمبادله شده است .
حجتی افزود: قرار است در این کشورها، زمین های کشاورزی به صورت بلند مدت اجاره و در اختیار تولید کنندگان ایرانی قرار گیرد و محصولات تولیدی آنها نیز علاوه بر داخل در بازارهای جهانی به فروش برسد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: