ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:37 | مه16 تهران

ناوهای جنگی ایران امسال به آمریکای لاتین سفر می کنند

تاریخ: 09:43, 04-04-2016.

تهران. دوشنبه، 4 آوریل  2016 میلادی برابر با 16 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال جدید،جهانیان شاهد گام های بلند تر نیروی دریایی ارتش ایران خواهند بود.
بنا بر این گزارش، امیر سرلشکر عطالله صالحی دیروز در مراسم استقبال از سی و هشتمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش افزود: امسال برای سفر به کشورهای دوست در آمریکای لاتین برنامه ریزی خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه ناوهای فرامنطقه ای درخلیج فارس سیادت دریایی ندارند، گفت: ناوهای هواپیمابر فرامنطقه ای هنگام ورود به خلیج فارس با چند ناو حفاظت می شوند.
امیر سرلشکر صالحی افزود: این چگونه سیادتی است که در سواحل جنوبی وجود دارد ولی در سواحل شمالی خلیج فارس وجود ندارند.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سیادت دریایی به معنی آقایی در دریا بدون زور گویی و تجاوزگری است.
امیر سرلشکر صالحی افزود: ناوهای بیگانه به عنوان متحد وارد خاک کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس می شوند و از همه امکانات آنها استفاده می کنند.
وی گفت: پیشرفته ترین سلاح ها و تجهیزات نظامی نیز به برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس داده می شود که از آنها برای کشتار مردم خود و یا مردم کشورهای همسایه مانند یمن استفاده می شود.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر سعودی ها سلاح هایشان را برای مقابله با اسراییل بکارگیرند، کشورهای غربی حکومتشان را عوض می کنند.
امیر سرلشکر صالحی حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب های بین المللی را موجب تقویت سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: هنگام ماموریت ناوگروه سی وهشتم نداجا در آب های آزاد یک ناو ائتلاف قصد بازدید از نفتکش کشورمان را داشت و زمانی که متوجه شد این نفتکش مورد حمایت ناوهای ایرانی است منطقه را ترک کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: