ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:53 | سپتامبر24 تهران

شورای امنیت تعیین کننده پاسخ به آزمایش موشکی ایران

تاریخ: 11:11, 31-03-2016.

تهران. پنج شنبه، 31 مارس  2016 میلادی برابر با 12 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ‌دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه گفت تعیین اینکه چه واکنشی باید به آزمایش اخیر موشک های بالستیک ایران نشان داد برعهده شورای امنیت سازمان ملل است.
بنا بر این گزارش، بان کی مون در کنفرانس خبری ژنو در خصوص آزمایش موشک های بالستیک ایران گفت: درست است که این مسئله باعث نگرانی و هشدارهایی شده است، ولی اینکه چه نوع تحریمی و چه اقدامی باید صورت گیرد، به اعضای شورای امنیت سازمان ملل بستگی دارد.
بان کی مون گفت: با توجه به توافق (هسته ای) اکنون ایرانی ها موشک های بالستیک شلیک کرده اند، درست است که این مسئله باعث نگرانی و هشدارهایی شده است، اما اینکه چه نوع تحریمی، چه نوع اقدامی باید صورت گیرد به اعضای شورای امنیت سازمان ملل مربوط است.
دبیر کل سازمان ملل که در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید آیا شما از آزمایش موشک های بالستیک ایران حمایت می کنید یا خیر گفت: این اعضای شورای امنیت سازمان ملل هستند که تجزیه و تحلیل می کنند آیا این شلیک موشک های بالستیک با شرایط و مفاد و قطعنامه های شورای امنیت ملل مغایرت دارد یا خیر. او افزود: همین اعضا هستند که تعیین می کنند چه اقداماتی باید در این زمینه اتخاذ شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: