ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:53 | جولای07 تهران

گشایش شعب بانک های ایرانی و پاکستانی در دوکشور

تاریخ: 03:15, 28-03-2016.

تهران. دوشنبه، 28 مارس  2016 میلادی برابر با 9 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت: تفاهم نامه همکاری بانکی میان ایران و پاکستان زمینه را برای ایجاد و احیای روابط بانکی فراهم می کند.
بنا بر این گزارش، ولی الله سیف پس از امضای تفاهم نامه همکاری های بانکی با رئیس کل بانک مرکزی پاکستان در گفتگو با خبرنگاران افزود: آثار اجرایی شدن تفاهم بانکی میان دو کشور را بزودی مشاهده خواهیم کرد که از آن جمله اجرایی شدن گشایش ال سی میان بانک های دو کشور است که گامی در جهت تسهیل مبادلات تجاری و اقتصادی است.
وی اضافه کرد: حبیب بانک پاکستان هم اکنون در ایران دفتر نمایندگی دارد که با تفاهم بعمل آمده مسئولان پاکستانی بنا دارند این دفتر را به شعبه تبدیل کنند ضمن اینکه قرار است بانک ملی ایران نیز شعبه ای را در پاکستان تاسیس کند که این اقدام زمینه را برای برقراری روابط بانکی بهتر فراهم می کند.
سیف گفت: در مذاکرات با مسئولان بانک مرکزی پاکستان توافقاتی نیز برای استفاده از کارت های پرداخت دو کشور ازجانب شهروندان ایرانی و پاکستانی صورت گرفته است.
وی همچنین گفت: پیش نیاز افزایش حجم مبادلات بازرگانی میان ایران و پاکستان، فراهم بودن روابط بانکی مناسب است و این ابزاری است که می توان با استفاده از آن افزایش حجم مبادلات دو کشور به 5 میلیارد دلار را محقق کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: