ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:28 | جولای07 تهران

گسترش روابط اقتصادی ایران و پاکستان

تاریخ: 07:15, 28-03-2016.

تهران. دوشنبه، 28 مارس  2016 میلادی برابر با 9 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پاکستان و ایران توافق کردند روابط اقتصادی دوجانبه را تقویت و برای گسترش مبادلات تجاری، دو گذرگاه مرزی دیگر افتتاح کنند.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در اثر تحریم‌ها لطمه دیده است. این بیانیه به نقل از نواز شریف افزود: توافق کردیم روابط دوجانبه را در زمینه‌های متنوع تجاری، اقتصادی و انرژی تقویت کنیم.
شریف و روحانی بعد از گفتگو، ناظر امضای شش توافق نامه مربوط به تجارت و اقتصاد شامل یک برنامه پنج‌ساله همکاری راهبردی تجاری بودند.
شریف گفت: دو کشور  تصمیم گرفتند دو گذرگاه دیگر در مرز مشترک برای تشویق تجارت دوسویه بگشایند. بنا بر این بیانیه، روحانی گفت: دو طرف راه‌های کشف فرصت‌های تازه برای همکاری در زمینه انرژی، شامل صادرات برق از ایران به پاکستان را بررسی کردند.
روحانی افزود: راه‌های تقویت تجارت دوجانبه و حرکت به سمت توافق تجارت آزاد میان پاکستان و ایران را بررسی کردیم.
روحانی هم چنین خاطر نشان کرد: پاکستان و ایران امنیت طرف مقابل را امنیت خود می‌دانند. وی گفت: دو کشور برای مبارزه با گروه‌های افراطی و تروریستی و اجازه‌ ندادن به این عناصر برای تخریب صلح در منطقه، مصمم هستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: