ایران پرتاب ماهواره دوستی را نهایی می کند

تاریخ: 05:57, 25-03-2016.

تهران. جمعه، 25 مارس  2016 میلادی برابر با 6 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه دستورالعمل اجرای پروژه های فضایی در حال نهایی شدن است، گفت: به این ترتیب، نحوه اجرای پروژه ها از حالت جزیره ای خارج شده است و امیدواریم با کمک تمام بخش ها، توسعه فناوری بومی سامان یابد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، دکتر محسن بهرامی با بیان اینکه دستاوردهای حوزه فضا متعلق به هیچ کسی نیست، اعلام کرد: این دستاوردها نتیجه فرایندی است که طی سال‌ها شکل گرفته و جای تقدیر دارد.
بهرامی با تاکید بر اهمیت مدیریت توسعه فناوری در کشور، افزود: باید در این فرایند، با مدیریت منابع محدود، منافع ملی را تامین کرد.
وی در خصوص ماهواره دوستی نیز گفت: در حال هماهنگی با پرتاب کننده هستیم تا پرتاب آن در سال 95 نهایی شود.
بهرامی همچنین از پیش بینی ساخت ماهواره سنجشی و مخابراتی خبر داد و گفت:  برنامه توسعه ماهواره ملی سنجشی و مخابراتی تدوین و طرحی را برای اکتشافات فضایی پیش بینی کرده ایم که به محض تامین مالی انجام خواهد شد.
وی با ابراز خرسندی از مرکز تست و یکپارچه سازی پژوهشگاه فضایی و آزمایشگاه ملی سنجش سازمان فضایی ایران که آماده بهره برداری شده اند، به حجم زیاد داده های ماهواره مخابراتی اشاره کرد و گفت: مراکزی داریم که باید در زمینه مدیریت فرکانس توسعه یابند.
وی در ادامه، به ریاست ایران بر شورای اپسکو اشاره کرد و آن را دستاورد بزرگی برشمرد که باید از مزایای آن استفاده کرد و گفت: ما عضو موسس و رئیس فعلی اپسکو به مدت دو سال بوده و به دنبال حفظ منافع کشور و بهره برداری درست از این موقعیت هستیم.
بهرامی با اشاره به برگزاری یک کارگاه بین المللی آموزشی در اردیبهشت توسط اپسکو در ایران ادامه داد: یک کارگاه آموزشی بین المللی هم در پاییز با همکاری سازمان ملل خواهیم داشت؛ همچنین شورای اپسکو سال 95در ترکیه و پاییز 96 هم در ایران برگزار می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: