گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با میخائیل باگدانوف

تاریخ: 09:16, 25-03-2016.

تهران. جمعه، 25 مارس  2016 میلادی برابر با 6 فروردین 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه درباره تحولات سوریه و یمن تلفنی گفتگو کردند.
بنا بر این گزارش، آقایان امیرعبداللهیان و میخائیل باگدانوف در این گفتگوی تلفنی، اهمیت گفتگوهای ژنو در مورد سوریه را مثبت ارزیابی کردند و بر ضرورت برقراری آتش بس پایدار، مبارزه جدی با تروریسم و گفتگوهای سوری- سوری تاکید کردند.
معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه در رایزنی تلفنی خود ضمن تاکید بر وحدت، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ، از تلاش های نماینده دبیرکل سازمان ملل قدردانی و بر ضرورت ایفای نقش مردم سوریه در تعیین سرنوشت و آینده کشورشان تاکید نمودند و هرگونه مداخله خارجی را محکوم نمودند.
همچنین طرفین در موضوع یمن ابراز امیدواری کردند که تلاش های سازمان ملل منجر به توقف جنگ و آتش بس گردد و کمک های انساندوستانه متناسب با عمق فاجعه انسانی موجود در دسترس مردم یمن قرار گیرد.
ضرورت توجه جدی به خطر رشد فزاینده تروریسم در یمن و اهمیت شروع گفتگوی یمنی ها نیز از دیگر مسایلی بود که در این تماس تلفنی مورد رایزنی تهران و مسکو قرار گرفت.
آقای امیرعبداللهیان در این گفتگوی دوجانبه با اشاره به تداوم بازداشت ها و لغو تابعیت اتباع بحرینی و همچنین نقض حقوق بشر در بحرین بر توقف راه کار ناکارآمد امنیتی و ضرورت گفتگوی ملی با روش های شناخته شده دموکراتیک تاکید کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: