ایران گزارش احمد شهید را جانبدارانه، نامتوازن و ذهنی خواند

تاریخ: 11:16, 17-03-2016.

تهران. پنج شنبه، 17 مارس  2016 میلادی برابر با 27 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جابری انصاری در واکنش به گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره ایران، آن را از نظر محتوایی جانبدارانه، با اهداف سیاسی و تبعیض‌آمیز دانست.
بنا بر این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به این گزارش که به اجلاس 31 شورای حقوق بشردرخصوص وضع حقوق بشر در ایران ارائه شده است تصریح کرد:  گزارش‌هایی از این قبیل بر اساس نظر چند کشور و به منظور هدف قرار دادن برخی کشورهای دیگر با سوء استفاده از سازوکارهای بین‌المللی حقوق بشر تهیه می شود.
وی افزود: این روش گزینشی نه‌تنها باعث بهبود وضع حقوق بشر در سطح جهان نمی‌شود، بلکه متاسفانه آن را به مسئله‌ای در حد منازعه سیاسی میان کشورها تنزل می‌دهد و در بلندمدت موجب تضعیف ارتقای حقوق بشر در سطح جهانی می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: به نظر ما گزارش گزارشگر در مورد جمهوری اسلامی ایران از نظر محتوایی جانبدارانه و با اهداف سیاسی و تبعیض‌آمیز تهیه شده است. از نظر روشی نیز این گزارش نامتوازن و ذهنی است و بیش از اینکه به واقعیات موجود توجه کند بر اساس اطلاعات غیرموثق تهیه شده است.
وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران به تعهدات محتوایی خود در زمینه ارتقای حقوق بشر پایبند است و مطابق قانون اساسی و ارزش های دینی در راستای ارتقای حقوق بنیادین شهروندان خود تلاش مستمر می‌کند و در همین چارچوب در حال تدوین و ارائه منشور حقوق شهروندی است، اما با توجه به آنچه گفته شد و اهداف سیاسی و غیرسازنده این گزارش، آن را به صورت کلی رد می کند.
جابری انصاری تصریح کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران، ارتقای وضع حقوق بشر یک موضوع مهم برای همه کشورهاست و تنها از طریق همکاری و گفتگو و برخورد یکسان و غیرگزینشی قابل تحقق است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: