واکنش ایران به ابراز تمایل کانادا برای بهبود روابط

تاریخ: 12:11, 17-03-2016.

تهران. پنج شنبه، 17 مارس  2016 میلادی برابر با 27 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از دولت کانادا خواست در عمل نشان دهد که درصدد برقراری روابطی برابر و مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی و احترام و منافع متقابل است.
بنا بر این گزارش، جابری انصاری در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره اظهارات اخیر جاستین ترودو، نخست وزیر جدید کانادا، در گفتگو با روزنامه هافینگتون کانادا در تشریح سیاست جدید این کشور در قبال خاورمیانه و ابراز تمایل برای بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران و گشایش سفارت کانادا در تهران، گفت: دولت جدید کانادا از ابتدا مواضع و اظهاراتی در خصوص رویکرد منطقه ای و بین المللی خود داشته که نشان می دهد مایل است سیاست ها و رویکردهای متفاوتی نسبت به دولت قبلی در پیش بگیرد.
وی افزود: اگر این رویکرد جدید با نگاه واقع بینانه‌تر به موضوعات منطقه‌ای، بین المللی و روابط دوجانبه با کشورهای مختلف همراه باشد، می توان به آینده آن خوشبین بود و ما هم از آن استقبال می کنیم.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: در مورد روابط با ایران همانگونه که قبلاً اعلام شده است، کانادا در تعلیق یکجانبه روابط پیشقدم بوده و وضع کنونی هم نتیجه مواضع غیرمنطقی دولت قبلی کاناداست.
وی تأکید کرد: ما به هرگونه موضع جدید دولت کانادا در جهت تغییر شرایط کنونی و بازگشت روابط به شرایط پیش از تعلیق، با نگاهی مثبت می‌نگریم و معتقدیم دولت کانادا باید در عمل نیز نشان دهد که در صدد برقراری روابطی برابر و مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی و احترام و منافع متقابل است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: