موگرینی برنامه سفرش به ایران را اعلام کرد

تاریخ: 07:43, 17-03-2016.

تهران. پنج شنبه، 17 مارس  2016 میلادی برابر با 27 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت باچندین نفر از کمیسیونرهای اتحادیه اروپا به تهران سفر می کنم .
بنا بر این گزارش، خانم موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی از نتیجه ارزیابی و مشورت های خود با وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل بیانیه ای صادر کرد.
در این بیانیه موگرینی با تاکید بر اجرای برجام در مسیر درست قرار دارد اعلام کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی  اخیراً در گزارش خود رسماً تایید کرده است که ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.
موگرینی همچنین در اظهار نظری به انتخابات ایران و نتایج حاصل از آن پرداخت و در ادامه این بیانیه نوشت قصد دارم در تاریخ  28 فروردین سال جدید به ایران سفر کنم. در جریان سفر من به ایران برای بحث پیرامون موضوعات مهم مشترک با همتایان ایرانی چندین نفر از کمیسیونرهای اتحادیه بویژه کمیسیونرهای انرژی و آب و هوا، کمیسیونر تحقیقات، کمیسیونر محیط زیست، کمیسیونر شرکت ها و موسسات کارآفرینی، کمیسیونر امور انسانی، کمیسیونر آموزش، و کمیسیون حمل و نقل. مرا همراهی خواهند کرد
همچنین ما با ایران پیرامون موضوعات سیاسی شامل بحث های مربوط به حقوق بشر هم مشاوره خواهیم داشت. اما با ایران پیرامون موضوعات تجارت و سرمایه گذاری، انرژی شامل نفت و گاز، انرژی های تجدید پذیر و بهبود کیفیت انرژی و سوخت.
همکاری های صلح آمیز هسته ای که مبنای طبیعی مشارکت و همکاری اتحادیه اروپا با ایران بر اساس برجام میباشد.
ما همچنین در خصوص مباحث مهاجرت،  مبارزه با مواد مخدر، آموزش، تحقیقات، علوم، حمل و نقل شامل ایمنی هوایی،  محیط زیست، و البته مسائل منطقه ای، که دائماً در دستور کار اتحادیه اروپا و ایران قرار خواهد داشت، هم گفتگو خواهیم کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: