گسترش تبادلات فرهنگی ایران و ایتالیا

تاریخ: 05:50, 17-03-2016.

تهران. پنج شنبه، 17 مارس  2016 میلادی برابر با 27 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر عامل بنیاد رودکی و سفیر ایتالیا در ایران دیروز جلسه ای به منظور برقراری ارتباط و تبادلات فرهنگی و هنری بین دو کشور ایران و ایتالیا در تالار وحدت برگزار کردند.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، مائورو کنچاتوری، سفیر ایتالیا در آغاز این جلسه گفت: در کشور ایتالیا اشتیاق فراوانی جهت همکاری فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و همه دوست دارند که این فعالیت ها از طرف دو کشور آغاز شده و ادامه پیدا کند زیرا فعالیت های فرهنگی و هنری ایران توجه همه در کشور ایتالیا را به خودش معطوف کرده است.
وی افزود: هم چنین حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران در ایتالیا اشتیاق فراوانی را در مردم کشور من ایجاد کرده تا این تبادلات فرهنگی و هنری با سرعت بیشتری بین دو کشور صورت بگیرد.
بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی هم ضمن قدردانی از حضور سفیر ایتالیا در مجموعه بنیاد رودکی بر برنامه ریزی سالانه وحضور دوطرفه هنرمندان و همکاری دو جانبه با مرکز هنری لااسکالا، در قالب تفاهم نامه همکاری تاکید کرد.
در این جلسه دو طرف پیشنهادهایی مطرح کردند که توسط مدیران دو مجموعه بررسی و در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: