پروازهای عبوری از آسمان ایران افزایش یافت

تاریخ: 03:41, 17-03-2016.

تهران. پنج شنبه، 17 مارس  2016 میلادی برابر با 27 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پروازهای عبوری از آسمان ایران در یازده ماه سال جاری 41 هزار سورتی پرواز افزایش داشت.
بنا بر این گزارش، پروازهای عبوری به پروازهایی گفته می‌شود که از یک مبدا پرواز و برای رسیدن به مقصد از آسمان چند کشور عبور می‌کند و شرکت های هواپیمایی  برای عبور از کشورها در طول مسیر باید مجوزهای لازم را از قبل دریافت کنند.
ضمن اینکه شرکت های هواپیمایی، باید طبق تعرفه عوارض پروازهای عبوری به کشورهایی که از آسمان آنها عبور می‌کنند را پرداخت کنند.
اما ایران به عنوان امن‌ترین کشور منطقه با توجه به قرار گرفتن در کریدور اتصال شرق - غرب و شمال - جنوب نقش مهمی در اتصال کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به شمال اروپا و آتلانتیک شمالی دارد بنابراین می‌تواند یکی از مسیرهای اتصال کشورهای حاشیه خلیج فارس به اروپا باشد.
بنا بر گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایران، میانگین انجام پروازهای عبوری از آسمان این کشور تا خرداد سال گذشته حدود 450 پرواز در شبانه روز بود که با افزایش نا امنی‌ها در منطقه، به ویژه در اوکراین و عراق، اغلب خطوط هو اپیمایی آسمان ایران را برای عبور انتخاب کردند و این اتفاق، آمار پروازهای عبوری از فراز ایران را، تا حدود 100 درصد افزایش داد و در حال حاضر بیش از 900  پرواز عبوری از آسمان ایران عبور می‌کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: