ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:56 | مه03 تهران

ابراز نگرانی آمریکا نسبت به فروش سلاح های روسی به ایران

تاریخ: 08:10, 11-03-2016.

تهران. جمعه، 11 مارس  2016 میلادی برابر با 21 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا فروش تسلیحات روسی را به ایران نگران کننده خواند.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا، ژنرال لوید آستین فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا، درنشست این کمیته در پاسخ به پرسش جان مک کین، سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا درباره تبعات افزایش فروش تسلیحات روسی به ایران برای آمریکا گفت:  قطعاً فروش سلاح به ایران توانایی های این کشور را افزایش می دهد.  
ژنرال جوزف ووتل، فرمانده نیروهای عملیات ویژه آمریکا در این نشست فضای کنونی دنیا را فضایی دارای شاخصه هایی از جنس رقابت و درگیری بین بازیگران صحنه بین المللی که به دو دسته دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند توصیف کرد و گفت: با توجه به پیچیدگی فضای امنیتی خشونت آمیزی که پیش رو داریم، نیاز به مهارت های مبارزه نرم به شدت افزایش می یابد لذا حمایت دولت از نیروها بسیار اهمیت پیدا می کند.
مک کین پرسید: پوتین از پیش فروش سلاح به ایران میلیاردها دلار بدست آورده است آیا فکر می کنید افزایش فروش سلاح های روسی به ایران، نیروهای آمریکایی را در منطقه و توان عملیاتی آنان را در معرض خطر قرار می دهد؟    
ژنرال آستین گفت:  قطعاً توانایی و قابلیت های ایران افزایش می یابد، ببخشید منظورم دشمنان ما بود، اما در نظر داشته باشید که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) در همین فاصله بیش از ده میلیارد دلار برای تقویت زیرساخت ها و خرید سخت افزارهای نظامی هزینه کرده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: