ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:55 | سپتامبر20 تهران

سرمایه مشترک ایران، افغانستان و تاجیکستان، قند پارسی

تاریخ: 03:05, 10-03-2016.

تهران. پنج شنبه، 10 مارس  2016 میلادی برابر با 20 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هشتمین مراسم دوسالانه قندپارسی ویژه شعر و قصه جوان افغانستان در حوزه هنری تهران برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این برنامه ادبی که با محور پاسداشت جایگاه تمدنی بامیان و نکوداشت آصف سلطان زاده، ادیب افغانستانی برگزارشد دهها نفر از شاعران جوان افغان و چهره های ادبی دو کشور ایران و افغانستان حضور داشتند.
احمد هارون نجم پور معاون سفیر دولت اسلامی افغانستان در تهران در این مراسم با اشاره به جایگاه مهم افغانستان، ایران و تاجیکستان در شعر و ادبیات فارسی گفت: شعر و ادب فارسی عامل اصلی پیوند این سه ملت است و در این میان روابط فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان جایگاه ویژه ای دارد.
نجم پور با ابراز خرسندی از گسترش فعالیت های فرهنگی دو کشور و استقبال کابل از افزایش مبادله های فرهنگی با ایران افزود: دو ملت و دو دولت ایران و افغانستان باید مراقب باشند تا دشمنان و بدخواهان با فعالیت فرهنگی، در صفوف متحد دو کشور اخلال نکنند.
وی تاریخ و فرهنگ مشترک دو کشور را بستر مناسبی برای همکاری های دو طرف در همه حوزه ها دانست و گفت: دو کشور تفاهم نامه های فرهنگی زیادی امضا کرده اند و ما از حضور نخبگان و فرهیختگان ایرانی در مجامع دانشگاهی و فرهنگی افغانستان استقبال می کنیم.
هشتمین مراسم دوسالانه قند پارسی که خانه ادبیات افغانستان آنرا با هدف شناسایی استعدادهای ادبی جونان افغانستانی برگزار کرده است امروز نیز در حوزه هنری تهران ادامه می یابد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: