ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:51 | جولای02 تهران

درخواست افغانستان از ایران آوردن تجارب تولیدی و صنعتی به این کشور

تاریخ: 10:43, 05-03-2016.

تهران. شنبه، 5 مارس  2016 میلادی برابر با 15 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس اداره حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان (آیسا) گفت: از ایرانی‌ها انتظار داریم تجارب تولیدی و صنعتی خود را به افغانستان بیاورند.
بنا بر این گزارش، قربان حقجو در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت افزود: ایرانی‌ها در بخش‌های مختلف مانند فراوری مواد معدنی، تولیدات غذایی، کشاورزی، صنایع پلاستیکی، آهن‌آلات و همچنین بخش حمل‌ونقل، سلامت و بیمارستان‌سازی پیشرفت‌های بسیاری را دارند.
وی تاکید کرد: از همه ایرانی‌ها می‌خواهیم که با سرمایه‌گذاری در کشور ما تجارب خودشان را به افغانستان بیاورند.
حقجو با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه‌های اختصاصی ایران در افغانستان گفت:  برگزاری نمایشگاه فرصت بسیاری خوبی را برای معرفی فرصت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه مناسبات اقتصادی فراهم کرده است.
رئیس اداره حمایت از سرمایه‌گذاری در افغانستان خاطرنشان کرد: نمایشگاه، گفتمان جدید بین دولتمردان دو کشور است که باعث می‌شود مشکلات را از نزدیک شناسایی و برای رفع آنها چاره‌اندیشی کنند، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که غیر از کابل در شهرهای دیگر افغانستان مانند مزارشریف نیز این نوع نمایشگاه‌ها برگزار شود.
این مقام مسئول در دولت افغانستان ادامه داد: با توجه به مناسبات خوب ایران و افغانستان و تشابه فرهنگی و زبانی و مذهبی، و همچنین اراده خوبی که دو دولت و ملت برای توسعه روابط دارند اما هنوز سطح مناسبات تجاری با ایران به حد مطلوب نرسیده است.
حقجو در مورد دستاوردهای نمایشگاه‌های پیشین ایران در افغانستان اظهار کرد: چالش‌ها و مشکلاتی برای افزایش مناسبات تجاری دو جانبه وجود دارد که مانع جذب سرمایه‌گذاران ایرانی در افغانستان می‌شود؛ اما نمایشگاه تولیدات ایران که اکنون برای سومین سال پیاپی برگزار شده، فرصتی برای دستاوردهای سرمایه‌گذاری و تولیدی است و این دستاورد بزرگی است.
سومین نمایشگاه ‌اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل روز چهارشنبه 12 اسفند با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت دو کشور گشایش یافت و امروز شنبه 15 اسفند سال جاری پایان می یابد.
در این نمایشگاه 111 شرکت ایرانی در 12 گروه کالایی و خدماتی محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: