عبدالله عبدالله بر گسترش روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد

تاریخ: 09:06, 05-03-2016.

تهران. شنبه، 5 مارس  2016 میلادی برابر با 15 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس اجرایی دولت افغانستان از گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران خبر داد.
بنا بر این گزارش، عبدالله عبدالله در حاشیه سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کابل در گفتگو با پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با سفر هیات تجاری ایران به کابل و برگزاری سومین نمایشگاه اختصاصی ایران،  دو کشور به توافقات جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری در زمینه‌های مختلف دست یافتند.
عبدالله عبدالله، تفاهم‌نامه‌های امضا شده دو کشور در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تولیدی را یاداور شد که به گسترش بیش از پیش روابط کمک می‌کند.
وی به سفر هیات تجاری ایران به افغانستان و دیدارش با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اشاره و تاکید کرد: در این سفر با مقامات ایرانی در مورد همکاری‌های تجاری دو جانبه در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری مذاکره و اسنادی را امضا کردیم.
عبدالله عبدالله خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های دو طرف مربوط به همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف است.
سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان از چهارشنبه به مدت چهار روز در هتل اورانوس کابل کار خود را آغاز کرده است و امروز شنبه 15 اسفند به کار خود خاتمه می دهد.
در این نمایشگاه بیش از 100 شرکت ایرانی در 12 گروه کالایی و خدماتی محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: