ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:28 | جولای02 تهران

آموزش افسران نیروی دریایی تانزانیا در ایران

تاریخ: 10:03, 05-03-2016.

تهران. شنبه، 5 مارس  2016 میلادی برابر با 15 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیرایران در تانزانیان اعلام کرد، مقامات تانزانیایی خواستار کمک ایران برای آموزش افسران و دانشجویان این نیرو شدند.
بنا بر این گزارش، آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا ضمن ابراز خرسندی از نتایج مثبت این دیدار در عرصه های مختلف روابط دو کشور بازدید این ناوگروه از تانرانیا را مایه عزت و سربلندی ایرانیان مقیم و دوستداران جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.
وی  از توافق با مقامات نظامی تانزانیا برای استمرار بازدیدهای منظم ناوهای عملیاتی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران از تانزانیا خبر داد و گفت: در ملاقات های جداگانه ای که با حضور فرماندهان ناوگروه و جانشین رئیس ستاد کل نیروی دفاع و جانشین فرمانده نیروی دریایی تانزانیا انجام شد، مقامات نظامی تانزانیا با ابراز خرسندی و تشکر از بازدید ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران از این کشور، خواستار کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقویت نیروی دریایی تانزانیا و به ویژه آموزش افسران و دانشجویان این نیرو شدند.
مقامات نظامی تانزانیا همچنین از مشارکت و حضور موثر ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ صلح، ثبات و امنیت کشتیرانی در اقیانوس هند بویژه در منطقه شاخ و شرق آفریقا قدردانی و برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: