دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا در تهران

تاریخ: 05:18, 04-03-2016.

تهران. جمعه، 4 مارس  2016 میلادی برابر با 14 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دبیر دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا گفت: این همایش از 15 تا 17 اسفند با حضور مقامات و میهمانان داخلی و خارجی در تهران برگزار می شود.
بنا بر این گزارش، به نقل از ستاد خبری همایش؛ علی دیواندری در نشست خبری افزود: نخستین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا پیش از این با حضور سیف رئیس کل بانک مرکزی در شهر فرانکفورت آلمان  برگزار شد.
وی گفت: ‌در نشست های سالانه‌، بانکداران‌، روسای بانک‌های مرکزی‌، صاحب‌نظران حوزه‌های نظام‌های پرداخت و خدمات مالی حضور دارند و در خصوص تعاملات تجاری به بحث و بررسی‌ می‌پردازند.
دیواندری با بیان اینکه از اهداف اصلی این همایش تقویت ظرفیت‌های بانک‌های داخلی‌، افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ، گسترش روابط کسب و کار‌ و‌ کارگزاری‌ است ‌افزود: بر‌این اساس در‌ همایش تهران 60 نفر از میهمانان خارجی در تعامل با بانک‌ها و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نفت‌، راه و شهرسازی‌، نیرو، کشاورزی و امور خارجه راه های گسترش روابط دوجانبه را بررسی می کنند .
دبیر دومین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا با اشاره به حضور کشورهای اروپایی ‌در ‌این همایش ‌گفت: به دلیل سابقه دیرینه کارگزاری و فعال بودن شعب المان در دو کشور لذا بیشترین مشارکت کننده از آلمان  خواهد بود .
وی افزود : در حوزه پرداخت شرکت‌های مهم اروپا از جمله شرکت‌های مجری اتصال به شبکه‌های بین‌المللی و از حوزه حسابرسی و خدمات مالی شرکت‌های مطرح به تهران خواهند آمد.
دیواندری با تصریح اینکه در شرایط کنونی کشور‌‌ به دلیل گسترش تعاملات، بانک‌های داخلی لازم است با مقررات بین المللی آشنایی یابند افزود: در این زمینه شرکت‌های مشاوره حقوقی‌ و‌ مدیریت آخرین دستاوردهای خود را در میزگرد و سخنرانی‌ها تشریح می‌کنند.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی سخنرانان کلیدی این همایش را رئیس کل بانک مرکزی‌، وزرای صنعت، معدن و تجارت، نفت‌ ، راه و شهرسازی‌ ، نیرو‌ ، و رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران اعلام کرد و گفت: در میزگرد برجام و همکاری‌های بانکی ، مجید تخت روانچی معاون وزیر امور‌خارجه ‌،‌ حمید‌ تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی، عبدالناصر‌ همتی مدیرعامل بانک ملی‌ و مارک ونگرزیک مدیر عامل بانک تامین مالی صادرات "آ کا آ"  به ایراد سخن می پردازند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: