تبدیل شدن ایران به بزرگترین هاب هوایی منطقه

تاریخ: 06:08, 04-03-2016.

تهران. جمعه، 4 مارس  2016 میلادی برابر با 14 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: درپی تبدیل ایران به بزرگترین هاب منطقه هستیم.
بنا بر این گزارش، عباس آخوندی در مراسم افتتاح مرحله نخست طرح تحول فضای کشور با عنوان طرح ملی مدیریت آسمان ایران شهر که امروز در شرکت مادرتخصصی فرودگاه های کشور برگزار شد افزود: قدرت هایی که دنبال ایجاد مراکز تصنعی در اطراف ما بودند امروز به خوبی به آنها ثابت شده که ایران باید مرکز ثقل و الهام منطقه باشد.
وی گفت: حوزه تمدنی ایران شهر از سیحون تا خلیج فارس و از سند تا فرات را در بر می گیرد و ایران همواره مرکز سیاسی و اقتصادی و منبع الهام این حوزه تمدنی بوده است و امروز در پی آن هستیم تا ایران به آن موقعیت بازگردد.
وزیر راه و شهرسازی ایران افتتاح فاز اول طرح تحول فضای کشور را یکی از اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران برای گسترش صنعت هوایی در ایران دانست و افزود: کسب این موفقیت محصول تلاش همه دستگاه ها اعم از نظامی و غیرنظامی است و باید در این راه از شورای عالی امنیت ملی، ستاد کل مشترک نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تشکر کنم.
آخوندی تبدیل ایران به هاب پروازی منطقه را مستلزم تحول در همه زیرساخت ها دانست و تاکید کرد: این خواسته باید به لوازم آن از جمله ایجاد دالان های جدید، ساخت ترمینال ها و فرودگاه ها پایبند باشد ضمن اینکه ما در فازهای بعدی به دنبال تحقق راه ابریشم هوایی و آسمان منعطف ایران هستیم .

به اشتراک گذاشتن اخبار: