دعوت چیت چیان از آلمان برای حضور در طرح های اقتصادی ایران

تاریخ: 09:49, 04-03-2016.

تهران. جمعه، 4 مارس 2016 میلادی برابر با 14 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر نیروی ایران از حضور شرکت های آلمانی درطرح های اقتصادی ایران در بخش انرژی دعوت کرد.
بنا بر این گزارش، از برلین، وزیر نیرو در نشست مشترک اتاق های بازرگانی ایران و آلمان از شرکت های آلمانی دعوت کرد در طرح های اقتصادی ایران در بخش های نیرو، نفت، گاز و پتروشیمی مشارکت کنند.
حمید چیت چیان در این نشست با اشاره به رکود در روابط اقتصادی ایران و آلمان در دوران تحریم ها گفت: در این دوران نقش و سهم آلمان در روابط تجاری با ایران کاهش یافت اما اکنون که تحریم ها برطرف شده اند زمینه های همکاری و بازگشت روابط تجاری و صنعتی دو کشور به جایگاه قبلی از هر جهت فراهم است.
وزیر نیروی ایران در ادامه با اشاره به این که ایران یک بازار 80 میلیون نفری بزرگ و در حال توسعه است افزود: ایران دسترسی و نفوذ قابل توجهی در بازار 400 میلیون نفری منطقه اعم از خاورمیانه و آسیای میانه دارد. به عنوان مثال در حوزه صنعت آب و برق محصولات و تجهیزات ایرانی به حدود 40 کشور جهان صادر می شود.
وی صادرات یازده میلیارد کیلوات ساعت برق، احداث نیروگاه های بزرگ حرارتی، برق آبی در سایر کشورها، اجرای شبکه های انتقال و توزیع برق، ساخت تصفیه خانه های آب و فاضلاب، پست های برق، پمپ، مولد و انواع اتصالات ازجمله صادرات بخش نیرو دانست.
آقای چیت چیان در ادامه با بیان اینکه ایران در آستانه اجرای برنامه ششم توسعه خود قرار دارد و براساس پیش بینی های صورت گرفته متوسط نرخ رشد هشت درصد خواهد بود به هدف گذاری هایی که در صنعت برق ایران شده است اشاره کرد و گفت: ایران دارای قانون شفاف و متقنی برای حمایت از سرمایه گذاری خارجی است ضمن اینکه زیر ساخت های انرژی اعم از برق، گاز طبیعی در همه جای کشور با قیمتی به مراتب ارزانتر از سایر کشورها در دسترس سرمایه گذاران و تولیدکنندگان کالا و خدمات قرار می گیرد.
وی وجود نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده را از دیگر مزایای ایران برای سرمایه گذاری خارجی اعلام کرد.
در این نشست مسئولان و اعضای اتاق های بازرگانی دو کشور ایران و آلمان به بیان دیدگاه ها، فرصت ها  و چالش های پیش روی خود در زمینه سرمایه گذاری و تجارت پرداختند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: