ایران و عمان تفاهم نامه همکاری بندری امضا کردند

تاریخ: 05:00, 03-03-2016.

تهران. پنج شنبه، 3 مارس  2016 میلادی برابر با 13 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تفاهم نامه همکاری بندری ایران و عمان منعقد شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران ‌(مانا)، معاون بندری و امور اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: بندر سلاله به دلیل قرار گرفتن بر سرراه خطوط کشتیرانی اروپا و خاور دور، دارای موقعیت بسیار ممتاز جغرافیایی است.
به منظور بهبود وضعیت بنادر ایران در زمینه همکاری های تخصصی، اخیراً جلسات مشترک مدیرعامل و معاون امور بندری سازمان بنادر با مقامات دولتی عمان در مسقط برگزار شد.
در این سفر که به دعوت رسمی وزیر بازرگانی و تجارت و وزیر راه و حمل ونقل کشور عمان صورت گرفت،علاوه بر برگزاری جلسات مفید با مدیران بندر سلاله و بازدید از توانمندی ها و امکانات شرکت اپراتور آن بندر، یادداشت تفاهمی با مدیر دولتی بندرسلاله با بنادر شهید رجایی و چابهار در زمینه های متعدد گسترش روابط و همکاری ها امضا شد.
جلیل اسلامی ضمن پراهمیت و مؤثر خواندن موضوعات دست یافته در این سفر، گفت: بندر سلاله به دلیل قرارگرفتن بر سرراه خطوط کشتیرانی اروپا و خاور دور، دارای موقعیت بسیار ممتاز جغرافیایی بوده و این امتیاز باعث شده است تا دسترسی آسانی را نه تنها به خلیج فارس بلکه به دریای سرخ، اقیانوس هند و سواحل دور آفریقا فراهم کند.
به گفته عضو هیئت عامل سازمان بنادرو دریانوردی، بندر سلاله نقش بسیار موثری را در اقتصاد عمان برعهده دارد و با توسعه زمین های صنعتی  و دورنمای افزایش مبادلات تجاری با سایر کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین و مهم ترین بندر کانتینری عمان با هزینه ای بالغ بر 130 میلیون دلار توسعه داده شده است.
اسلامی ابراز امیدواری کرد با انعقاد یادداشت تفاهم میان بنادر شهید رجایی و چابهار با بندر سلاله در زمینه های گسترش فعالیت های تجاری، تبادل اطلاعات عملیاتی، مطالعه بازار، مدرن سازی فعایت های عملیاتی و بهبود وضعیت فعلی، برگزاری آموزش های تخصصی در زمینه عملیات بندری و دریایی و همچنین تبادل و انتقال تکنولوژی های موجود در زمینه اپراتوری کانتینر، ضمن گسترش روابط حسنه بنادر ایران و کشور عمان، بتوان در آینده ای نزدیک شاهد ارتقای وضعیت و عملکرد بنادر ایران باشیم.
ترمینال کانتینری بندر سلاله دارای هفت پست اسکله کانتینری به طول 2505 متر و عمق 18-16 متر در پای اسکله و عمق 18,5 متر در کانال دسترسی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: