ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:13 | اکتبر06 تهران

سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان شروع به کار کرد

تاریخ: 06:48, 03-03-2016.

تهران. پنج شنبه، 3 مارس  2016 میلادی برابر با 13 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان دیروز چهارشنبه با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت ایران و افغانستان در هتل اورانوس کابل کار خود را آغاز کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران،  محمدرضا بهرامی سفیر ایران در افغانستان، ,ولی الله افخمی راد، رئیس سازمان توسعه تجارت، همایون رسا وزیر تجارت و صنایع افغانستان، داود شاه صبا وزیر معادن افغانستان، قربان حقجو رئیس اداره حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان (آیسا)، خانجان الکوزی معاون ارشد اتاق تجارت و صنایع افغانستان، محمود سیادت مسئول اتاق مشترک ایران و افغانستان و جمعی از تجار و فعالان اقتصادی ایران و افغانستان در آئین گشایش این نمایشگاه حضور داشتند.
در این نمایشگاه چهار روزه بیش از 100  شرکت ایرانی در 12 گروه کالایی و خدماتی محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشته‌اند.
این نمایشگاه در مجموع در فضایی در حدود دو هزار و 135 متر مربع انواع تولیدات و خدمات شرکت‌های ایرانی را در معرض دید عموم قرار داده است.
منطقه آزاد چابهار و منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با هدف اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های قابل ارایه در همکاری مشترک بین دو کشور به ویژه فعالان اقتصادی به صورت مستقل در این نمایشگاه به معرفی خود خواهند پرداخت.
32 شرکت ساختمانی و تاسیساتی، 21 شرکت مواد غذایی، 14 تولید کننده لوازم خانگی، 5 شرکت فرش، موکت و نساجی، هشت خودروساز، هفت شرکت صنعت و معدنی، یک شرکت پتروشیمی، هفت شرکت شوینده و آرایشی و بهداشتی، دو شرکت فناوری اطلاعات، هشت شرکت کشاورزی، یک شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی و چهار شرکت گردشگری و هوایی ایران در این نمایشگاه حضور دارند .
محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، محمدرضا بهرامی سفیر ایران در افغانستان، همایون رسا وزیر تجارت و صنایع افغانستان، قربان حقجو رئیس اداره حمایت از سرمایه‌گذاری افغانستان (آیسا)، خانجان الکوزی معاون ارشد اتاق تجارت و صنایع افغانستان، محمود سیادت مسئول اتاق مشترک ایران و افغانستان و جمعی از تجار و فعالان اقتصادی ایران و افغانستان در آئین گشایش این نمایشگاه حضور داشتند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: