ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:25 | مه19 تهران

ناوگروه ارتش ایران وارد بندر دارالسلام تانزانیا شد

تاریخ: 18:48, 02-03-2016.

تهران. چهارشنبه، 2 مارس  2016 میلادی برابر با 12 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز وارد تانزانیا شد و در بندر دارالسلام پهلو گرفت.
بنا بر این گزارش، این ناوگروه متشکل از ناوهای شهید نقدی، لاوان و بوشهر دیروز سه‌شنبه با استقبال آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا، اعضای سفارت و نهادهای ایرانی و مقامات نظامی ستاد مشترک نیروی دفاع مردمی و نیروی دریایی تانزانیا در بندر دارالسلام پهلو گرفت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا در مراسم استقبال از این ناوگروه در جمع خبرنگاران هدف اصلی این بازدید را انتقال پیام صلح و دوستی ملت ایران به مردم کشورهای شرق افریقا به‌ویژه تانزانیا اعلام کرد.
آقاجعفری دو بازدید ناوگروه نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران از داراسلام طی کمتر از دو سال گذشته را بیانگر روابط حسنه دو کشور و علاقه‌مندی دوطرف به تقویت و ارتقای همکاری‌های فی‌مابین در زمینه های دفاعی به‌خصوص میان نیروی دریای دو کشور توصیف کرد.
سفیر ایران حضور مقتدرانه ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال و غرب اقیانوس هند را در راستای مشارکت و کمک ایران به صلح و امنیت جهانی دانست و افزود: روابط نزدیک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای افریقایی نقش مهمی در حفظ ثبات و امنیت و حرکت امن و بی خطر کشتیرانی در این منطقه دارد.
فرماندهان ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مدت توقف در بندر دارالسلام ضمن ملاقات با مقامات نظامی تانزانیا، از مناطق نظامی و نیز گردشگری دارالسلام دیدن خواهند کرد.
ناوگروه نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران آخرین بار در ژوئن 2014 از بندر دارالسلام بازدید کرده بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: