ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:24 | مه19 تهران

گسترش همکاری های کشاورزی ایران و اتریش

تاریخ: 01:30, 02-03-2016.

تهران. چهارشنبه، 2 مارس  2016 میلادی برابر با 12 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزرای کشاورزی ایران و اتریش در زمینه انتقال فناوری ساخت ماشین آلات کشاورزی، اصلاح دام و تولید گیاهان دارویی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
بنا بر این گزارش، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران در دیدار با همتای اتریشی خود در وین با اشاره به اینکه انتقال فناوری ساخت ماشین آلات و ادوات کشاورزی از اتریش به جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین زمینه های همکاری دو کشور است گفت: از دیگر زمینه های همکاری دو کشور در بخش کشاورزی اجرای طرح های اصلاح نژاد دام سنگین و سبک است که به زودی نخستین محموله نژاد گاو سمین تال که در حدود هزار راس است از اتریش به ایران وارد می شود و با توجه به تجربیات کشور اتریش در زمینه دامداری روابط دو کشور در این زمینه تقویت خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی ایران کشت، تولید و فرآوری گیاهان دارویی را از دیگر موارد همکاری دو کشور دانست و افزود: در ایران بیش از هزار و 450 نوع گیاه دارویی شناسایی شده که این گیاهان در طب سنتی کاربرد دارد و پیش از این نیز این گیاهان دارویی به صورت خام به کشور اتریش صادر می شد که امیدواریم از این پس گیاهان دارویی با توجه به دانش پیشرفته اتریشی ها در زمینه تولید دارو به صورت داروهای گیاهی فرآوری شده به جهان عرضه شود.
وی همچنین گفت: دو کشور برای توسعه کشت گیاهان دارویی در گلخانه ها و مزارع همکاری مشترکی خواهند داشت.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین بر توسعه همکاری های کشاورزی ، انتقال تجارب علمی ، بازاریابی و فرآوری محصولات با مشارکت جمهوری اسلامی ایران و کشور اتریش تاکید کرد.
حجتی همچنین از مقام اتریشی برای دعوت وی و بازدید از کشور اتریش قدردانی کرد.
آندره روپلشتر وزیر کشاورزی، جنگل داری، محیط زیست و مدیریت آب اتریش نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی از وزیر جهاد کشاورزی برای سفر رسمی به اتریش و تبادل تفاهم نامه های همکاری بین دو کشور تاکید کرد.
وی همچنین گفت: دو کشور می توانند در زمینه تولید ادوات و ماشین آلات کشاورزی، انتقال دانش فنی توسعه روش های نوین آبیاری، مدیریت بهینه استفاده از منابع پایه کشاورزی و بهره برداری اصولی از مناطق کوهستانی و جنگلی همکاری کنند.
وزیر کشاورزی، جنگل داری، محیط زیست و مدیریت آب اتریش پیشنهاد کرد: دو کشور کارگروه مشترکی برای پیگیری و نظارت بر روند اجرای مفاد تفاهم نامه مشترک دو کشور تشکیل دهند.
وی افزود: اتریش در زمینه دام و دانش اصلاح ژنتیک از کشورهای پیشرو در جهان است و در این زمینه همکاری های مشترکی با جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.
آندره روپلشتر در زمینه فرآوری و تولید گیاهان دارویی و مشارکت با بخش کشاورزی ایران اعلام آمادگی کرد.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تولید پسته، خرما و زعفران در جهان جایگاه بالایی دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید محصولات باغی از اتریش پیشرفته تر است و ما در این زمینه حرفی برای گفتن نداریم و آماده تبادل تجربیات دو کشور و بهره گیری از دانش علمی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هستیم.
وزیر کشاورزی، جنگل داری، محیط زیست و مدیریت آب اتریش همچنین برای انتقال تجربیات کشور اتریش در زمینه کشاورزی کوهستانی و تولید بذرهای گندم و جو به جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: