ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:03 | مه19 تهران

افزایش صادرات نفت ایران به کره جنوبی

تاریخ: 12:34, 01-03-2016.

تهران. سه شنبه، 1 مارس 2016  میلادی برابر با 11 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، صادرات نفت خام ایران به کره جنوبی به بیش از دویست هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
بنا بر این گزارش، بیژن نامدار زنگنهف وزیر نفت ایران پس از دیدار با جو هیونگ هوان وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: میزان واردات کنونی نفت کره جنوبی از ایران روزانه حدود 100 هزار بشکه است که امیدواریم این مقدار به بیش از دو برابر رقم کنونی برسد.
وی با اشاره به اینکه کره جنوبی پیش از تحریم ها، فعالیت زیادی در ایران داشت و شرکت های پیمانکاری این کشور در صنعت نفت و گاز ایران فعال بودند، تصریح کرد: زمینه های متعددی برای همکاری با کره جنوبی وجود دارد و شرکت های این کشور که پیشتر فعالیت زیادی در بخش های پیمانکاری ایران داشتند می توانند به بخش های نفت و گاز ایران بازگردند.
زنگنه فروش نفت به کره جنوبی را یکی از محورهای گفتگوی امروز با وزیر صنعت و انرژی کره جنوبی عنوان کرد و با اشاره به اینکه یکی از نشانه های مثبت همکاری کره جنوبی در ایران، افزایش برداشت و خرید نفت خام است، افزود: کره جنوبی قول داد مقدار واردات نفت خام و میعات گازی از ایران را به رقمی بالاتر از پیش از تحریم ها برساند و امیدواریم این میزان در سال جاری میلادی تحقق یابد.
وزیر نفت ایران با بیان این که در این دیدار توصیه شد شرکت های کره جنوبی افزون بر کارهای پیمانکاری که در ایران و پیش از اعمال تحریم ها انجام می دادند، به سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه ها نیز اقدام کنند، افزود: سرمایه گذاری در صنایع گاز طبیعی مایع (ال ان جی)، پتروشیمی، پالایش و پخش به شرکت های کره جنوبی پیشنهاد شد که با استقبال طرف کره ای مواجه شد.
وی افزود: نگاه ایران به کره جنوبی به عنوان یک شریک مهم آسیایی است و این کشور می تواند مشتری خوبی برای ایران در بخش نفت و حتی ال ان جی باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: