ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:39 | مه19 تهران

وزیر خارجه ایران به شش کشور آسیایی سفر می کند

تاریخ: 12:21, 01-03-2016.

تهران. سه شنبه، 1 مارس 2016  میلادی برابر با 11 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سفر وزیر امور خارجه این کشور به شش کشور آسیایی به منظور پیگیری تحرک دیپلماتیک ایران در دوران پسابرجام خبر داد.
بنا بر این گزارش، جابری انصاری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان که از 15 اسفند آغاز می شود از جاکارتا پایتخت اندونزی شروع خواهد شد که به منظور شرکت در اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی است.
وی افزود: آقای ظریف همچنین در  ادامه به کشورهای تایلند، ‌برونئی، نیوزیلند،‌ استرالیا و سنگاپور نیز سفر خواهند کرد و در این سفرها یک هیئت اقتصادی بزرگ نیز وزیر امورخارجه را همراهی می کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تلاش دستگاه دیپلماسی و کشور برای استفاده حداکثری از فضای پسابرجام و ظرفیت آزادشده جهت گسترش مناسبات با کشورهای مختلف از جمله کشورهای آسیایی تصریح کرد: در این سفرها مناسبات اقتصادی از جمله اولویت‌ها است و در مورد همکاری‌های سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز رایزنی و گفت‌وگو خواهد شد.
وی پیگیری مسائل اقتصادی و همچنین تفاهم نامه های امضا شده میان ایران و کشورهای آسیایی و نیز رایزنی های سیاسی و بین المللی در موضوعات مختلف  را یکی دیگر از اهداف سفر وزیر امور خارجه ایران به شش کشور آسیایی برشمرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: