ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:23 | مه10 تهران

اتحادیه اروپا در پی گسترش روابط با ایران

تاریخ: 07:01, 29-02-2016.

تهران. دوشنبه، 29 فوریه  2016 میلادی برابر با 10 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تمایل اتحادیه اروپا به گسترش همکاری هایش با ایران خبر داد.
بنا بر این گزارش، موگرینی در گفتگو با پایگاه اینترنتی ترند جمهوری آذربایجان اعلام کرد: طرح جامع اقدام مشترک در زمینه رژیم منع اشاعه تسلیحات هسته ای و امنیت منطقه ای بسیار اهمیت دارد و باید آن را یک نقطه آغاز بالقوه قلمداد کرد.
موگرینی گفت: اتحادیه اروپا همچنین تعامل دو جانبه خود را با ایران از سر گرفته است.
او همچنین گفت:‌ من چند روز پیش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بروکسل دیدار و درباره موضوعات منطقه ای و دو جانبه با او گفتگو کردم و قصد دارم به زودی به همراه شماری دیگر از مقامات اروپایی به تهران سفر کنم.
وی افزود:‌ برگزاری گفتگوهای منظم سیاسی و بازسازی روابط اقتصادی نزدیک یک تمایل مشترک محسوب می شود.
به گفته موگرینی، تجارت، انرژی، محیط زیست، ‌مهاجرت و برقراری قانون از جمله موضوعاتی هستند که اتحادیه اروپا تمایل دارد در این زمینه همکاری هایش را با ایران گسترش دهد.
او تصریح کرد: مطمئن هستم تجدید تعاملات در این زمینه ها نه تنها به نفع شهروندان ایرانی و اتحادیه اروپاست  بلکه نتایج مثبت آن  می تواند کل منطقه را تحت تأثیر قرار دهد و این موضوع البته از همسایگان ایران آغاز می شود.
موگرینی همچنین گفت: در هفت ماه گذشته پویایی منطقه ای تغییر یافته است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:‌ ما در نهایت توانستیم همه بازیگران بین المللی دست اندرکار را بر روی میز جمع کنیم و آنها را به سوی یافتن راه حلی برای درگیری ها در سوریه سوق دهیم.
او افزود:‌ نیازی به توضیح در این باره نیست که پایان دادن به این جنگ تا چه اندازه اهمیت دارد. همه شما به خوبی از تأثیر بی ثبات کننده این درگیری ها بر منطقه و افراطی کردن رویارویی های فرقه گرایانه طولانی مدت در خاورمیانه اطلاع دارید.
گفتنی است وی این اظهارات را در روز بیست و هفتم ماه فوریه در سفر به باکو به منظور شرکت در نشست شورای مشورتی کریدور جنوبی گاز - که قرار است امروز بیست و نهم فوریه برگزار شود، بیان کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: