ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:30 | مه10 تهران

ایران و فنلاند در زمینه محیط زیست همکاری می کنند

تاریخ: 11:09, 29-02-2016.

تهران. دوشنبه، 29 فوریه  2016 میلادی برابر با 10 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون رئیس جمهور ایران و وزیر محیط زیست فنلاند تفاهم نامه همکاری محیط زیستی امضا کردند.
بنا بر این گزارش، معصومه ابتکار‌ در نشست خبری مشترکی خود با وزیر محیط زیست فنلاند افزود: امروز اقتصاد سبز در تجارت جهانی نقش مهمی را دارد و دولت یازدهم همکاری‌های خوبی را در حوزه محیط زیست با دولت فنلاند داشته است.
وی افزود: امروز محیط زیست جهانی دچار آسیب شده و با موضوعاتی چون گرمایش و تنوع آب و هوایی روبروست .
ابتکار گفت: حضور وزیر فنلاند در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه محیط زیست که از فردا(امروز دوشنبه) در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز می شود برای ایران حائز اهمیت است.
وزیر محیط زیست فنلاند نیز از کشورش به عنوان یکی از پاکیزه ترین کشورهای جهان یاد کرد و گفت: فنلاند در عرصه فناوری‌های پاک، رهبری خود را در جهان آغاز کرده است.
کیمو تیلی کایتُن، افزود: فنلاند در زمینه مدیریت پسماند، تصفیه فاضلاب، تولید انرژی از زباله و مقابله با چالش‌های نوظهوری چون پدیده گرمایش و تغییرات آب و هوایی در جهان نقش آفرینی تاثیر گذاری را دنبال می کند.
وی ابراز امیدواری کرد امروز با امضای این یادداشت تفاهم به ارتقا و تعمیق روابط دو جانبه میان دو کشور ایران و فنلاند در موضوعات محیط زیستی کمک کنند.
در پاپان این مراسم یادداشت تفاهم همکاری میان وزیر محیط زیست فنلاند و رئیس سازمان محیط زیست ایران در حوزه های زیست انرژی، بهره وری انرژی، مدیریت آب، آلودگی هوا، بهره برداری پایدار منابع طبیعی در حوزه مدیریت اطلاعات و پایش محیط زیست و چالش‌های جهانی از جمله تغییرات آب و هوایی امضا و به تعهد دو دولت برای اجرایی شدن آن تاکید شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: